De tuin van junglegarden

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van junglegarden

Berichtdoor Eduard op 01 jun 2013 21:45

Zo :shock: dat is zeker een jungletuin, en een mooie wilde, net echt :thumb_up: altijd begrepen dat je het met een volkstuin moest doen!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Remy op 01 jun 2013 22:52

Echt super! Het is gewoon een vakantieoord :thumb_up:
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Pieter73 op 02 jun 2013 20:31

Ik dacht dat de bamboe met de gele stelen een Phyllostachys aureosulcata was maar zie nu ergens anders op dit forum dat het 100% zeker een vivax aureocaulis is. Hoe komt het dat hij zoveel en zulke dunne stelen heeft? En hoe lang staat ie daar? Wordt ie veel gesnoeid? Heeft ie weinig wortelruimte? Bij zoveel stelen had ik wel wat meer hoogte en dikte verwacht, en wat meer groei in de breedte (bredere kluit). Ik ben benieuwd of hij deze maand grote nieuwe stelen gaat maken. Al staat dit formaat plant eigenlijk heel mooi op deze plaats.
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 03 jun 2013 10:25

Pieter73 schreef:Ik dacht dat de bamboe met de gele stelen een Phyllostachys aureosulcata was maar zie nu ergens anders op dit forum dat het 100% zeker een vivax aureocaulis is. Hoe komt het dat hij zoveel en zulke dunne stelen heeft? En hoe lang staat ie daar? Wordt ie veel gesnoeid? Heeft ie weinig wortelruimte? Bij zoveel stelen had ik wel wat meer hoogte en dikte verwacht, en wat meer groei in de breedte (bredere kluit). Ik ben benieuwd of hij deze maand grote nieuwe stelen gaat maken. Al staat dit formaat plant eigenlijk heel mooi op deze plaats.

hoi, Hij heeft daar inderdaad niet zoveel ruimte, staat naast taxusbomen wat ook al niet ideaal is, ooit geplant in 2003 dus vandaar dat er al heel wat stengels zijn maar mij komt het goed uit dat ze wat kleiner zijn omdat hij nu zelfs al teveel ruimte inneemt wat niet weg neemt dat ik dikke, hoge stengels wel veel mooier vind.

gr. Jaap
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor Pieter73 op 03 jun 2013 11:40

:shock: wauw, sinds 2003?! Nooit gedacht dat het mogelijk was om een vivax zo lang zo klein te houden. Staat hij in een speciekuip zonder bodem ofzo? Wil hij niet aan alle kanten uitbreken op zoek naar ruimte? Of denk je dat ie niet hard groeit vanwege lichtgebrek door de Taxus? Bij mij zijn de vivaxen binnen een paar jaar groot en dik.
Vandaag heb ik de eerste scheut ontdekt bij mijn nieuw aangeplante vivax aureocaulis. Ik ben benieuwd hoe die het naast mijn huis gaat doen. Nieuwe locatie en minder ruimte maar wel veel zon. Nog een paar jaartjes geduld maar ik verwacht er toch veel van. De stekken zijn in ieder geval goed aangeslagen.
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 03 jun 2013 13:58

Bij Kimmei in Valkenswaard staat bij de ingang een gigant die wel tropisch lijkt, het is bij mij gewoon een kwestie van water, ruimte en voedingsgebrek denk ik want hij staat niet in een kuip, heb al wel een paar keer een stek verplant want op die plek is verder geen plek meer om uit te breiden, hij geeft verder al teveel schaduw daar.
Onder maak ik 'm trouwens kaal zodat de stengels mooier te zien zijn, ook muteert hij een beetje naar groene stengels.
Afbeelding
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor Pieter73 op 03 jun 2013 16:05

Ik geef geen extra water en geen extra mest maar het is wel goede zwarte vochtvasthoudende grond en hij heeft meer ruimte. Zodra hij groter wordt dan hangt hij niet meer zo over en vormt hij aan het onderste deel van de stengel ook geen zijtakjes meer. Maar zoals gezegd, zoals hij nu is, is het een mooi formaat voor jouw tuin. Wel lekker dat je niet jezelf de blaren hoeft te werken om hem zo te houden.
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 03 jun 2013 20:19

Waar in Zuid Holland woon je? Mooi voorbeeld van een jungletuin!
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 04 jun 2013 14:33

Exotic Life schreef:Waar in Zuid Holland woon je? Mooi voorbeeld van een jungletuin!

Katwijk maar dan nog wel 4/5 km. van zee af, mijn jungletuin zie ik ook een beetje als compensatie
voor al die saaie tuinen om me heen die steeds vaker gewoon dichtgestraat worden om er dan een pot met violen op te zetten, mijn tuin is de groenste van de hele straat :D

gr. Jaap
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 04 jun 2013 19:09

junglegarden schreef:Onder maak ik 'm trouwens kaal zodat de stengels mooier te zien zijn, ook muteert hij een beetje naar groene stengels.
Afbeelding

Bedankt voor de tip, ga ik ook doen.
Ik dacht al hij begint dicht te groeien.

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video