zaailing lychee

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: zaailing lychee

Berichtdoor Davy op 03 jan 2011 23:06

djoeke schreef:ze staan nu in de stalling op zo'n 5 ° ben zelf ook benieuwd , ze zijn in de zomer wel niet zo snel meer gegroeit een beetje blijven stilstaan zelf zoals er hier al eens gezegd was .



Bedankt voor het antwoord! Heb jij ze buiten gezet in de volle zon?? Mag dat? Op internet zijn ze niet helemaal duidelijk.

Deze week plant ik er ook een paar!
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor djoeke op 04 jan 2011 18:06

ik heb ze buiten half schaduw gehouden , heb ook geen idee of ze in volle zon mogen maar aangezien ze van binnen kwamen en nog zo jong heb ik dat niet geprobeert . ze kiemen wel snel hoor .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor Davy op 08 jan 2011 21:37

djoeke schreef:ik heb ze buiten half schaduw gehouden , heb ook geen idee of ze in volle zon mogen maar aangezien ze van binnen kwamen en nog zo jong heb ik dat niet geprobeert . ze kiemen wel snel hoor .


Ik ben benieuwd. Ik heb nu 5 potjes staan. Eerst 5 stuks gegeten, daarna rest van vruchtvlees verwijderd en dan direkt in stek en zaaigrond.
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor videomaster op 09 jan 2011 02:47

Op drie weken in de volle grond.....

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor Davy op 09 jan 2011 22:32

Da zal bij ulder ver onkruid zijn zeker ;)
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor videomaster op 10 jan 2011 04:15

:lol: dat scheelt niet veel.... de vruchten zijn hier echter zo goedkoop dat het de moeite niet is om ze te aanplanten.... 't was maar een test dat we eens gedaan hebben, ondertussen zijn ze verwijderd.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor s.janssen op 10 jan 2011 22:11

Ben inmiddels begonnen met zaaien, heb de zaden afgelopen vrijdag in de potjes geplant en weg gezet bij 25 graden. Ben heel benieuwd!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor Davy op 12 jan 2011 23:11

s.janssen schreef:Ben inmiddels begonnen met zaaien, heb de zaden afgelopen vrijdag in de potjes geplant en weg gezet bij 25 graden. Ben heel benieuwd!


Het zal lukken!

Ik heb iets gedaan dat normaal niet mag..Vandaag de potjes gecontroleerd maar ik had ze enkel licht bevochtigd met een verstuiver en zag dat de aarde toch wat droger werd. Inussen eens beke aarde opzij (jaja da mag niet) om eens te piepen. Er kwam nu al een wortel piepen uit het zaadje!. Aarde snel terug toe. Een beetje besproeid, de folie er terug over en terug hoog en droog in de berging. Let wel ik heb 5 potjes en er maar 2 gecontroleerd (beiden al wortel)!
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor s.janssen op 12 jan 2011 23:36

Ik heb ze in een terrarium staan, wel goed letten op schimmel. Elke dag kan ik een beetje weg halen.
De zagen zijn als het ware vers van de pers! Terrarium wordt wel besproeid aan de kant van de planten die het nodig hebben.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: zaailing lychee

Berichtdoor Davy op 21 jan 2011 23:09

Hoera, ik heb er al 2 die een cm groot zijn. Ook voorzichtig onder de aarde van de andere potjes gepiept...ze zijn allen gekiemd (5 stuks). Ongelooflijke kiemers, ben benieuwd voor het vervolg...
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten