marinus schreef:in de winter staat de airco uit, wel een kachel en cv :je moet niet zomaar denken dat ik een warmtepomp hebt
zodra je een airco op verwarmen zet is de airco een "lucht-lucht warmtepomp" .. alle aircos van nu kunnen dit standaard. omdat de cv warmtepompen nog veel te duur zijn. en ik ook overcapaciteit heb aan zonnepanelen. doe ik dit ook deze winter
marinus schreef:en anders moet je echt crypto munten minen. dan krijg je tenminste +~30 cent per kwh
wie daar geld insteekt, is hartstikke gek, dan kun je het beter in water gooien, hoor je nog ping
dit is niet helemaal waar.. het kopen en verkopen is natuurlijk gevaarlijk(het zelfde als aandelen). maar het is wel mogelijk. ik heb vrienden die dit doen met 30 panelen. en daar houden ze een leuke zakcent aan over. je moet natuurlijk wel wat kennis hebben daarvan.. als je nu aan bitcoins begint maak je wel verlies

marinus schreef:volgen mij heb je een stukje terug niet gelezen dat ik nog maar kort te leven hebt, dus een rara opmerking,
nou, ik hou af en toe de topics niet uit elkaar. en ik heb deze keer meer naar de plaatjes gekeken. maar goed... sorry, dit is op zich wel lomp van me.. maar dit is absoluut niet wat ik wilde aan wakkeren bij je..

en ja bitcoins enzo, mij trekt zo een nieuwe technologieën wel.. vind het wel interessant en wil daar ook wel mee experimenteren. maar goed ieder zijn ding natuurlijk
en je tuin liegt daar in ieder geval niet om. je doet zeker ook nog wat je leuk vind. ik vind hem echt mooi. je hebt het "jungle effect". dat je daar nog zo lang mogelijk van kan genieten, net zoals wij dat ook doen