The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Ik denk dat je de spijker op de kop slaat met Allagoptera Sylvan Ik zat meer aan Syagrus loefgrenii of een andere dwergsoort te denken, echter zijn de veders van deze soorten veel minder plumose. Top Sylvan, bedankt voor het meedenken.
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Echt genieten Richard ! Thanks dat we allemaal zo mogen meereizen met je Daar staan hele mooie exemplaren tussen inderdaad. Laat maar komen die foto's. We blijven het volgen
Volgende keer ga ik toch echt je koffer dragen Richard!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben hoe de tuin de afgelopen 6 maanden is bijgehouden door onze verzorgers. Ondanks de jaarlijkse droge periode van Juli tot en met December, die gelukkig bijna voorbij is, ziet de tuin er redelijk fris uit. Behalve het gras, waarvan het laatste resterende beetje nu volledig verdwenen is. Gelukkig breekt in Januari weer het regenseizoen aan waardoor het geheel weer een boost zal gaan krijgen. Hier alvast een kleine update, later volgt meer
Pritchardia
Wodyethia bifurcata met op de voorgrond enkele Pinanga´s
De kleinste reizigerspalm is goed vertrokken
Eindelijk zijn de Heliconia´s en Alpinia´s aangeslagen en staan lekker te bloeien
Ook de Plumeria´s zijn vertrokken
Caesalpinia pulcherima rood en geel
Dypsis decary
Cocos nucifera
Bismarckia
Fishtail (Caryota soort) ben er nog niet uit welke precies...
Enkele Hyophorbe verschaffeltii
En als laatste enkele overzichts foto´s
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Hoi Richard. Wat prachtig, moet ervan zuchten. Ik las dat je schreef bij eerdere foto's hoe hard sommige palmen gaan in Brazilie. Dat wordt een mega tuin (is het nu al). Het verschil met de eerste foto's van deze tuin is erg groot. Mijn complimenten voor de keuze van planten. Vooral niet stoppen met foto's plaatsen. Gr. Jozef
De foxtail en de pritchardia beginnen nu echt mooi te worden ,net als de plumeria bismarckia dypsis Die verzorgers hebben wel hard voor je tuin want het ziet er allemaal top uit . Als je ziet hoe snel dat groeit in vergelijking met hier dat verschil is gigantisch .
Prachtige ontwikkeling van de planten, lijkt wel een verdubbeling bij veel soorten en ook dat ze meer vocht hebben gehad dan het vorig jaar! Dat is zeker genieten Richard, fijne dagen tijdens de Kerst en jaarwisseling
Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC