@Rob Há dat zou je denken ja. Daar vergis ik me ook elke keer weer in. Die kleintjes van mij (3 & 5) zijn binnen 5min alweer met andere dingen bezig. Gelukkig wel 1 dag hulp gehad van vrienden.
@Palmgek heerlijke extra vierge olijfolie. Volgend jaar maart ophalen, schat zo'n 100-150kg. Tis ongeveer 5kg voor 1L olie
Zojuist toch maar de wodyeta uitgegraven. Staat al zeker 2.5jr op deze plek en is de enige plant die geen mm! is gegroeid. Wel nog altijd groen, krijgt water en voeding.
De grond is hard dus heb de gleuf ff 'vol' water gezet en hoop straks met de schep hem uit te kunnen wippen om de kluit beter te bekijken. Overigens niet onbelangrijk, het enige blad wat er nu nog aan zit heb ik in zeg de eerste maand wel gehad, sindsdien dus stilstand.
Wat raden jullie aan, aangezien de nachten hier nu ook wel onder de 10gr zitten.
1) in pot houden en aankijken of, 2) volle grond ergens anders in de tuin met de korte koud/koele winter die er toch wel een keer aan zal komen?
Laatst bijgewerkt door Pita op 05 dec 2022 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Daar staat ie, zelfde plek in zn nieuw gevulde gat. Wat ijzer en vond nog oude koemest korrels. Ook nog laatste restje palmbooster gegeven. Alle gemixt met potgrond van de Chinees wat ik nog had liggen. Toch een beste kluit met mooie dikkere wortels er tussen.