Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Rico op 30 dec 2012 18:48

Op de foto van de hutjes in de tuin zie ik een paar palmen die geen afdak of wat dan ook aan bescherming hebben. Hoeven die geen dakjes of was je er bij die nog niet aan toe gekomen?
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 30 dec 2012 18:53

Ga je al die potpalmen zoals de chamaerops nog uitplanten in het voorjaar?
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 30 dec 2012 22:06

shusui schreef:Niet normaal Dimi !

De planten staan er heel mooi bij in je overwinteringstent.
En al die hutjes :shock: , je kan beter heel de tuin overkappen ;)
Maar het is wel netjes gedaan allemaal !

Gr,
Sven

Misschien dat we dit jaar een winteruitstap kunnen maken? Dan kunnen we allemaal bij Dimi :thumb_up: op cursus :lol:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 30 dec 2012 22:32

Yep, met overnachting :D De tentjes staan er al :lol:

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Rob op 31 dec 2012 18:55

'Dimi's camping: alleen open van November tot april; niet storen tijdens de zomer.'

Dimi,
Je weet dat je vooral nederlanders gaat trekken met een camping he... wij zijn zot op campings, zeker als ze weinig kosten :lol: :lol:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor Rico op 01 jan 2013 13:35

Dimi,
Je weet dat je vooral nederlanders gaat trekken met een camping he... wij zijn zot op campings, zeker als ze weinig kosten :lol: :lol:

En dan ook nog in een mooi natuurgebied! :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 28 jan 2013 18:16

LOL gasten, lees dit nu maar pas :mrgreen: :thumb_up: :thai:

@Sven, heel de tuin overkappen, die reactie heb ik nog al gekregen. Maar dat zou wat overdreven zijn hé en is ook niet betaalbaar man... ;)

@Rico, inderdaad sommige palmen hebben geen dakjes. Dat zijn dan ook fortunei's. Reden, gewoon omdat ik geen dakjes en palen meer over heb. :) De meest belangrijkste fortunei's heb ik wat bescherming gegeven zodat ik daar 100% zeker de kruin mooi overhoud. Diegene zonder dakjes kan ik nog een beetje verstoppen/camoufleren indien deze bladschade mochten krijgen ;)

@Fordbully, Yep, de bedoeling is dat bijna alles wat ik heb uiteindelijk in de volle grond komt. Enkel onmogelijk spul blijft in pot natuurlijk. Hetgene dat nu nog in pot staat is enkel maar om eerst een goede wortelkluit te kweken zodat de plant sterk en gezond word vooralleer die de volle grond in gaat. Dit jaar gaat er weer veel in de volle grond. ;)

@Rob, jij had toch al geboekt in het voorjaar hé ? :D

Tijd voor nog eens een update...

Eindelijk is die langdurige koude verdwenen pfff :roll:
Hier is het toch nog even heel koud geweest, moet het juiste cijfer nog nakijken maar -12, of iets lager zelfs, is het zeker een paar keer geweest ! :( Voor de rest viel het nog redelijk mee qua minima's maar ik maakte me vooral toch zorgen over de duurvorst. Het is heeeell lang koud geweest met vele ijsdagen na elkaar. Dat is even slecht of zelfs slechter dan zware vorst.
Vandaag dus eindelijk alles terug open gezet zodat het lekker kan luchten en na mijn rondje in de tuin ben ik vrijwel gerust dat ik weinig of geen schade zal hebben. Bij sommige is het nog afwachten maar enkele planten ken ik ondertussen al goed en daar ben ik al zeker van dat er geen schade zal komen...
Foto's zeggen meer dan woorden dus hier komen ze.

Van links naar rechts, Chamaerops humilis, Sabal riverside, Trachycarpus fortunei, alle drie niks van bijverwarming gekregen. Chamaerops & Sabal enkel een hokje en Trachy een hoes om het blad wat te beschermen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een Chamaerops en de Brahea armata die zijn zoveelste winter meemaakt in volle grond.

Afbeelding

Toen merkte ik een luxe probleem op :? De Basjoo was alweer beginnen groeien in de bescherming en heeft die aan stukken gescheurd. Daardoor kwam er een groot openstaand gat in de folie dus ik had schrik dat die daardoor toch nog schade zou hebbben maar niks is minder waar. Beschermde Basjoo's zien er nog tip top uit. Ook duidelijk onderaan te zien aan de scheutjes hun blad is nog piekfijn inorde ! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Butia capitata of ordorata (wat jezelf wil) voorlopig ook nog goed maarja, Butia laat pas in Mei zijn schade zien natuurlijk dus dit is nog afwachten...

Afbeelding

Nog een Chamaerops die nergens last van heeft...

Afbeelding

Phoenix heeft ook alweer geen krimp gegeven. Wat kijk ik uit om de veren terug los te kunnen maken :)

Afbeelding

En dan het grote hok waar al het gevoelige spul in staat. Op het eerste zicht ziet alles er nog tip top uit. Heb er een goed gevoel over. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Parajubaea tor.var tor. blijft maar stralen, zijn eerste winter in volle grond. Komt goed, ben ik vrij gerust in als ik weet wat die vorige jaren al doorstaan heeft ;)

Afbeelding

Afbeelding

Voila, dat was het weer voorlopig ;)
Alles foto's klikbaar !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 28 jan 2013 18:57

Weer dik in orde hoor Dimi :thumb_up:
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 28 jan 2013 20:25

Bedankt voor de foto's Dimi. Deze zien er nog goed uit. :thumb_up:

Zou je bij bovenstaande foto's willen bij vermelden welke extra bijverwarming je hebt gebruikt?
Lichtslangen, warmtekabel, electrisch blazertje, warm waterblaas :lol:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor bol op 28 jan 2013 20:31

halo dimi , het ziet er allemaal veel belovend uit ik zie dat je de basjoo hebt laten staan dat zou ik ook willen proberen volgende winter .laat je dan de slang continu branden de voorbije weken of werk je met een thermostaat :?:
bol

19 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video