Even een update, want het was weer al van verleden jaar geleden dat ik nog foto"s van mijn tuin gepost heb. Zoals bij iedereen is de groei hier ook traag op gang gekomen , maar nu, met al die regen , is er toch een inhaalbeweging bezig. Enkel de jacaranda's en ricinussen doen het merkelijk minder dan vorig jaar : die ontbreken de warmte. De Washingtonia heeft de winter (met bijverwarming) goed overleeft en gooit er nu het ene blad na het andere uit : aan zijn zevende bezig.
De rode (zelf gestekte) bougainvillea en de mandevilla doen het ook prima, de bananen halen hun achterstand stilletjesaan in. De fortunei's , humilissen en wagnerianussen, die buiten overwinterden zijn allemaal aan het herstellen, zo ook de vijgen. Enkel een olijfboom heeft het niet overleefd, ttz hij schiet onderaan weer uit , maar de mooie stam en bolvorm ben ik kwijt. En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar foto's zeggen meer dan woorden.
IMG_1099
IMG_1122
IMG_1124
IMG_1126
IMG_1127
IMG_1133
IMG_1139
IMG_1143
en zoals je ziet, die gele plakstrips doen goed hun werk. Vanaf het moment dat ik die tussen de planten in de serre heb geplaatst, hingen ze na twee dagen vol met varenrouwmugjes en samen met een dagelijkse stofzuigbeurt heb ik die plaag toch zo goed als onder controle
IMG_1144
IMG_1161

Binnenkort volgen nog wat foto's van de voortuin.
groeten
wilfried