Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor yme op 08 jul 2019 14:33

Maw, je kent alle planten die ik post? Fijn dan heb ik nog een paar vragen voor je :lol: ;)

:lol: :lol:
correctie: hier idem. Ik vind het absoluut leuk om de verschillende tuinen te zien, maar eigenlijk reageer ik pas als ik een mooie plant niet herken en die ik zou willen hebben :mrgreen:

groetjes,

Yme
yme

43 bedankjes

Berichtdoor derfske op 08 jul 2019 14:45

palmgek schreef:
palmgek schreef:En voor de liefhebbers nog enkele foto's van de tuin

Jammer, dat de zogenaamde "liefhebbers" de voorkeur geven aan topics zoals het weer... Het kost me vanuit hier veel moeite om al de foto's te uploaden. Daarnaast gaat het me steeds meer tegenstaan dat er geen man is die de moeite neemt om een reaktie te geven. Dit terwijl het topic op 1 dag door meer dan 150 man bekeken is. Ik doe het mezelf aan, zou inmiddels beter moeten weten. Voor mij is het plezier er ver vanaf!

Veel plezier met het actuele weer en alle andere topics!

nou.. sorry dan. :roll: maar goed, je ziet het misschien niet. maar je wakkert zeker veel aan hoor. door projecten zoals dit zit ik wel af en toe op "real estate potugese algarve" of "real estate greece" te googlen. :lol:
laatst kwam ik een lap grond in algarve tegen 300 meter van de kust dacht een 6000m2 voor 40 - 45k en dan reken ik uit als ik alles verkoop wat ik bezit, en dan mijn hypotheek daar van af betaal dan kan ik daar gewoon wonen. en daar wat huisjes bouwen en die verhuren :mrgreen:

als ik het zo door reken is het goed mogelijk.. mijn vriendin vind het al lang een geweldig idee. maar persoonlijk wil ik wat meer opbouwen voordat ik zo een project aan ga. maar ik zie het al voor me hoor.. uiteindelijk zwembad, jacuzzi's, huisjes met airco's en uiteraard de planten keuze :roll: :lol: ja ik ben weer aan het fantaseren :fluiten: :thai:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske

50 bedankjes

Berichtdoor derfske op 08 jul 2019 14:51

oja, en ik heb totaal niks met het actuele weer topic. nou dan heb ik wel weer wat met het googlen van climate zone greece of spain of portugese :lol:

soms lees ik alles en dan reageer ik niet. omdat ik denk ik heb hier niet persee iets aan toe te voegen. maar het is natuurlijk juist leuk om wat reacties te zien voor de gene die wat upload.

zo heb ik ook op veel topic iets gereageerd, die nooit bij mij wat hebben gepost. en omgedraaid zal dat vast ook wel voorkomen. maar idd als je ziet hoeveel views dan heeft waarschijnlijk iedereen het gezien :roll:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske

50 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 08 jul 2019 16:21

Ja Richard , het roept wat op hoor. Zelf zou ik ook graag willen emigreren en programma's als Droomhuis gezocht en Ik vertrek kijk ik zo graag. Waarschijnlijk komt het er nooit van maar geniet ik wel mee van jouw avonturen en die van anderen.
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Rob op 13 jul 2019 01:23

Richard.

langskomen...tsja...als ik ook maar ff enigzins in die buurt ben dan zal ik dat zeker doen.
Ik vlieg weer als een dolle heen en weer de laatste tijd, maar Brazilie zat er nu nog ff niet bij.
Vooralsnog staan er wel andere mooie plekken op hoor, maar het is net iets te ver fietsen naar Brasil vanuit Mexico stad of Indonesia.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 13 jul 2019 17:01

Om ons eigendom (ook in NL) in de gaten te houden wil ik al langer een camera systeem laten installeren. Probleem was echter de slechte internetverbinding. Een oplossing zou een camera met 4G chip kunnen zijn echter ook deze verbinding is niet super betrouwbaar op onze locatie. Na lang onderzoek en navraag bij verschillende leveranciers hebben we eindelijk iets gevonden. Op 8 meter hoogte, bovenop het het water reservoir is nu een antenne geplaats gericht naar de dichts bijzijnde mast, welke het internetsignaal versterkt. Resultaat is een prima werkend systeem en zelfs supersnel internet middels wifi op ons terrein :happy_thai: :thumb_up:
Gelijk ook van de gelegeheid gebruik gemaakt om eens een keer wat fotos te trekken vanaf dit reservoir.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Genomen op ong.7 meter hoogte
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door palmgek op 14 jul 2019 23:42, in totaal 4 keer bewerkt.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor batdah op 13 jul 2019 17:08

Is het daar zo onveilig? Dat toezicht nodig is....geeft dat rust... :o
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 13 jul 2019 17:12

batdah schreef:Is het daar zo onveilig? Dat toezicht nodig is....geeft dat rust... :o

Batdah ?

We zijn hier meestal maar een maand per jaar, vind het dus leuk om ook vanuit NL ons huisje te kunnen zien.
Over veiligheid en rust heb ik niet gesproken toch..... :? integendeel het is hier zeer tranquilho! Daarnaast is het ook wel prettig om een fatsoenlijke internetverbinding te hebben.
Laatst bijgewerkt door palmgek op 13 jul 2019 18:00, in totaal 2 keer bewerkt.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor batdah op 13 jul 2019 17:15

Het ziet er in ieder geval weer fraai uit....
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 13 jul 2019 18:57

Mooi man supersnel internet op je Braziliaans paradijs. Nooit meer de hele avond besteden aan het uploaden van foto's.
Leuk die foto's vanuit een ander perpectief. :thumb_up:
Jozef

604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video