mijn cactus tuintje in wording

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: mijn cactus tuintje in wording

Berichtdoor Remy op 17 apr 2013 18:02

Fantastisch wat sommige mensen over hebben voor hun plantjes :thumb_up: . Ik heb door dit forum een zwak gekregen voor winterharde cactussen dus ik blijf de voortgang van je tuin zeker volgen!
Ik ben wel blij dat ik een goede afwatering heb van de tuin, wat een werk had ik anders gehad ;) . Maar goed, een goede bodem is de basis en zeker zo belangrijk als de standaard winterbescherming.
Succes verder!
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Bellanda op 17 apr 2013 18:14

Het klopt dat in het begin van het voorjaar er 200 ppm stikstof aan cactussen gegeven wordt. Dat is omgerekend 0,93 g/L ammoniumsulfaat en dat kan geen kwaad weet ik uit ervaring. Ammoniumsulfaat is een erg dankbare meststof voor de stikstofbehoefte omdat dit een snel opneembare vorm van stikstof is en in tegenstelling tot nitraat - meststoffen hoeft deze niet omgezet te worden door nitrobacterieën om opneembaar te worden.

Dit is een interessant linkje: http://www.groeninfo.com/forum/cactussen_en_vetplanten_forum/52893-voeding.html#.UW7JScpRDHQ
Met vriendelijke groeten,
Bellanda
Bellanda

7 bedankjes

Berichtdoor Rico op 17 apr 2013 20:18

Bedankt voor de adviezen! Ik zal ze dan straks een lekkere maaltijd geven, ben dol op bloemetjes. Hahaha
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 20 apr 2013 23:19

Ik heb mijn best gedaan om te proberen te begrijpen waar het in de link over gaat, maar na 3 regels

"6p/% op 100mg =NP =K 12-Mg2 is nodig om de wortel van 345 om te zetten naar NPK95mg-6"

ben ik gestopt met lezen :lol: Dit gaat mijn pet heel ver te boven. Ik koop wel een flesje cactus voeding. ;)
Trouwens, de Opuntia in de tuin heeft geen voeding van mij gehad. Begon met 3 schijven, na de winter heeft hij een berg nieuwe schijven gekregen en heeft hij zelfs twee keer gebloeid vorig seizoen, met in totaal 14 bloemen. :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 21 apr 2013 13:10

We hebben niet stilgezeten afgelopen week.
Ik heb de grond die eruit kwam gemengd met 2,5 kuub brekerzand. De gaten die ik had gegraven heb ik eerst gevuld met split. Dit kwam uit de achtertuin en is daar straks niet meer nodig. Voor de Brahea heb ik eerst weer een diep en redelijk breed gat gegraven. Hier heb ik onderin een mengsel van voornamelijk lavagruis en paar scheppen potgrond en een beetje grond uit de tuin in gegooid. Toen het eigenlijke plantgat gevuld met lava, potgrond, vivimus, mediterane grond en grond uit de tuin. Moet toch goed zijn denk ik?

Voor de Y. Rostrata heb ik een diep gat gevuld met brekenzand en ook weer lava.
Het plantgat Heb ik gevuld met speciale grond voor yucca's van tropical centre en een beetje vermengt met brekerzand, lava en grond uit de tuin.

Flinke bonk wortels aan de brahea
Afbeelding

en de vorderingen tot nu...
Afbeelding
Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 apr 2013 23:59

Je buren zullen jaloers zijn op zo'n prachtige voortuin Rico :thumb_up: Wat een verschil met daarnaast :D Ziet er goed uit. Ga je dan tentjes bouwen op straat (brahea)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor erna op 22 apr 2013 07:42

Mooie voortuin, en de yucca rostrata staat er schitterend bij !
Mijn exemplaar is, nog niet hersteld van zijn vorige bloem, is opnieuw een bloem aan het maken, als dat zo doorgaat krijg ik nooit zo'n mooie kop...

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Rico op 22 apr 2013 09:16

Bedankt voor de complimenten :thai:

Ik ga inderdaad hutjes bouwen in de voortuin. Dat heb ik afgelopen jaren ook al gedaan voor de agave en de kleine rostrata.

Eigenlijk hoop ik dat die van mij de komende 5 niet gaat bloeien.
Ben bang dat ik hem dan ga verliezen :? Ik zal voor je duimen dat je vanaf volgend jaar weer een mooie volle kroon hebt Erna!
Laatst bijgewerkt door Rico op 22 apr 2013 09:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 22 apr 2013 09:22

Weer een beetje verder :D

Het is op de foto bijna niet te zien, maar de brahea en rostrata staan bijna 50cm. boven het maaiveld.
In de zwarte potjes staan Opuntia's, echinocereus'sen en Cylindropuntia's.
Hier zal ik vandaag even foto's van maken. (heb er ook nog een paar zonder naam ;) )

Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor koen op 22 apr 2013 13:33

Gaaf ! Keuze van bestrating en afboording heel passend bij dit project !
exotisch tuinieren is een filosofie.
koen

31 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video