De tuin van Exotic Life

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Eduard op 21 aug 2012 10:28

Hoi Robin, dat ziet er serieus uit dat gaat echt een boom worden als je hem goed de winters doorloods :thumb_up:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10359
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1006 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor palmgek op 21 aug 2012 10:34

Dat ziet er goed uit :thumb_up: en inderdaad zoals gezegd, een heel stuk kleiner als de werkelijkheid. Ben ook wel is benieuwd naar je Washingtonia ;)

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3690
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
448 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor djoeke op 21 aug 2012 10:55

:thumb_up:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor plasta op 21 aug 2012 11:58

Een lekkere dikzak aan het worden :thumb_up:

Raymond
Avatar gebruiker
plasta
 
Berichten: 2789
Geregistreerd: 09 maart 2010 14:00
Woonplaats: Geleen (Limburg Nl)
146 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 21 aug 2012 17:42

Bedankt voor de positieve reacties.

@ Eduard. Je zou toch zeggen nu hij door de laatste winters heen is gekomen dat het in het vervolg ook wel moet lukkenwaren voor mij al koud genoeg. Hopelijk komen de oude vertrouwde winters weer terug, dan heb ik qua temperaturen niks te vrezen hier. Misschien dat ik indien nodig alleen de bescherming wat moet vergroten. De stam begint duidelijk de hoogte in te gaan en ik verwacht dat we op redelijk korte termijn onder de bladeren kunnen zitten. Dan zou er eigenlijk best een stop op mogen, hij is echter niet te houden. Speren groeien meerdere centimeters per dag!

@ Palmgek. Deze zijn er ook, net zoals nog vele andere foto's. Ben al enige tijd een stuk minder actief op forums, maar zal eerdaags eens kijken of ik voor de liefhebbers wat foto's kan uploaden. ;)
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Palm Section op 21 aug 2012 21:40

:shock: Prachtige phoenix is dit geworden zeg, wat een afmetingen! Dat doe je zeer goed Robin. Normaal gezien worden ze sterker ook zeker na al die jaren in de volle grond? Maar zoals je zegt, ze zijn niet te stoppen :lol:
Avatar gebruiker
Palm Section
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 06 apr 2011 11:41
Woonplaats: Koekelare
42 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor s.janssen op 21 aug 2012 23:10

Dit is geen kleintje meer en complimenten voor de bescherming elke winter!
Moet geen pretje zijn om continue van het weer afhankelijk te zijn en zeker een canariensis in de volle grond is het eigenlijk ook wel waard!! :thumb_up:

Een mooi voorbeeld voor andere liefhebbers!!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 22 aug 2012 07:12

Bedankt Robbin om nog eens een update van je Phoenix te tonen ! :thumb_up: Hij ziet er de max uit en ik weet dat het in werkelijkheid veeeel groter is ;) De mijne begint nu eindelijk ook iets te worden :)
Post je nog wat foto's van de Washi ? (a)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3832
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 22 aug 2012 15:25

Palm Section schreef::shock: Prachtige phoenix is dit geworden zeg, wat een afmetingen! Dat doe je zeer goed Robin. Normaal gezien worden ze sterker ook zeker na al die jaren in de volle grond? Maar zoals je zegt, ze zijn niet te stoppen :lol:


Een stevig aangeslagen exemplaar als dit kan uiteraard een beter stootje verwerken dan een jong exemplaar of pas aangeplant exemplaar. De moet meermaals -6 a -7 hebben gezien aangezien er de afgelopen koudere winters wat bladschade is ontstaan. Geheel vorstvrij staat dit exemplaar dus zeker niet. Normaal gesproken wordt er slechts een lichtslang rondom de stam/groeipunt gewikkeld als "extra" warmte. Afgelopen winter heb ik voor de eerste keer sinds aanplant in 2004 een kacheltje erbij gehad door onder andere de reeks ijsdagen. Gelukkig staat het exemplaar zeer zonnig en kon het door middel van de bescherming binnenin ruim opwarmen tot een graad of 10 boven 0, zonder de kachel.

Gelukkig kan er nu nog zeker een maand of 3-4 worden genoten voordat de beschermingsmaterialen weer om de hoek komen kijken.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 22 aug 2012 15:35

Nog eentje om het af te leren..

Afbeelding

Voor de Washingtonia liefhebbers. Bovenste bladpunten gaan richting de 3 meter, dus volop blad rondom de 2,50-270. Stam tot aan het onderste blad ongeveer een meter, als er tegen de winter blad wordt weggezaagd is de stam weer aanzienlijk groter. Ook bij deze palm verwacht ik niet dat het nog lang duurt voordat er onder de palmbladeren kan worden vertoefd. De onderkant van de stam begint aardige Phoenix afmetingen aan te nemen, maar de rest is aanzienlijk slanker en gaat goed de hoogte in. Bladeren hebben gemiddeld een diameter van rondom een meter of iets meer.

Afbeelding

Iets beter de stam in het zicht...

Afbeelding

Groeitempo van een blad of zelfs iets meer als een blad per week is in de hoogzomer zeer normaal. Slechts 3 dagen tussen de onderstaande 2 foto's. :) Als je foto's van dit voorjaar erbij houdt is dit al een enorm verschil. Mijn vermoeden gaat dat dit mijn snelst groeiende palm is in de tuin en op 1 Trachycarpus na ook die voorbij streeft qua groei.

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten