Club Tropicana

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Esther's Tiki Walhalla

Berichtdoor cpo op 07 okt 2011 11:02

ah je gaat helemaal lossssss merk ik, haha. Wij gaan volgend jaar een overkapping maken op 2 van onze terassen. Houten palen en daartussen ook houten palen en dan zeildoek eroboven wat je open en dicht kan schuiven, waterdicht, want wij bbq regelmatig en oeps het begint wel eens te regenen, dan kunnen we onze zeildoekje dicht doen en zitten we droog. Vrienden van ons hebben ook zo'n overkapping waar jij het over hebt, ziet er heel gaaf uit hoor, die hebben wel wit geloof ik, de rest van het huis is antraciet.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor bas en yvonne op 08 okt 2011 19:26

Hoi Esther leuke tuin heb en wat gaat het snel die planten bij je :D :D :D

Waarom doe je bovenop iedere pot houtsnippers?
Ik ben nog een leek maar dat was iets wat me wel op viel aan jou tuin.

Veel sucses en ik volg je op de voet.
Gr Bas
Van een zeewater aquarium naar de wereld van de exotische planten.

Kijk ook eens naar mijn tuin verbouwing mischien heb je nog tips!
Klik op onderstaande link
viewtopic.php?f=49&t=5665
bas en yvonne

0 bedankjes

Berichtdoor cpo op 09 okt 2011 12:14

ik gok tegen het onkruid en zo blijft je grond vochtig, maar misschien is het voor de sier, ik ben ook wel benieuwd....
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 17 okt 2011 11:51

Wij willen al een tijdje een nieuwe tuinset.
Het liefste wilde wij een ronde tafel en deze moest dan ook nog het liefst van graniet zijn. Na maandenlang zoeken eindelijk succes :thumb_up:
Via marktplaats een ronde granieten tafel voor 6 personen gekocht voor maar 50 euro. de kleur is multicolor. Is een beetje een diep rossige tint en de tafel is top in orde.
Was een heel geregel en gedoe om hem hier te krijgen maar hij staat nu buiten tegen de schutting aan. Er zit ook nog een soort bamboepoot bij. Die vinden wij niet zo mooi want wij willen graag een iets strakkere en minder opvallende onder hebben.
Momenteel kijken we rond voor de stoelen die we er graag bij willen hebben.
Het moeten met gasveer verstelbare grijze wicker kuipstoelen worden. Het liefst willen we dan 6 stuks eromheen.
Maar alweer een stukje tuinwens erbij kunnen krijgen :thai: :thai: :thai:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 17 okt 2011 13:50

foto.....
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 18 okt 2011 08:20

Nou vooruit heb net snel paar foto's genomen van onze nieuwe aanwinst.
Ben er echt superblij mee.

de tafel:

Afbeelding

Afbeelding

de poot:

Afbeelding

De poot is wel mooi maar past niet bij de tafel en bij de stoelen dadelijk. Tevens is hij van hout en bamboe. Dus hebben er doppen onder geschroefd zodat de poot geen contact kan maken met regenwater. De poot staat nu in de garage want we gaan hem voor de winter niet meer buiten zetten.
De tafel kan wel lekker buiten blijven daar gebeurd toch niks mee. Ik zal er waarschijnlijk alleen een doek omheen gaan gooien.
We willen de poot antraciet gaan spuiten omdat de stoelen dadelijk ook antraciet zijn.
En in de toekomst komt er gewoon een nieuwe tafelpoot
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor cpo op 18 okt 2011 09:59

mooi dat graniet, en nee bamboe voor buiten als poot gaat niet zo lang mee denk ik.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor hexina op 18 okt 2011 10:17

Nee idd daarom heeft mijn zwager ons doppen meegegeven zodat ie van de vloer afstaat.
Ik ben in ieder geval heel happy met onze nieuwe tafel. Dus nu op zoek naar een geschikte poot. Het moet dan wel weer een poot zijn die in het midden van de tafel komt.
Dus een kolom ofzo. Eens kijken of we iets op de kop kunnen tikken of dat we er bij iemand eentjuh laten maken/lassen
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 18 okt 2011 12:42

hexina schreef:Nee idd daarom heeft mijn zwager ons doppen meegegeven zodat ie van de vloer afstaat.
Ik ben in ieder geval heel happy met onze nieuwe tafel. Dus nu op zoek naar een geschikte poot. Het moet dan wel weer een poot zijn die in het midden van de tafel komt.
Dus een kolom ofzo. Eens kijken of we iets op de kop kunnen tikken of dat we er bij iemand eentjuh laten maken/lassen

Wat zou je denken van een PVC of stalen kolom die je aankleed met stammen van afgestorven trachy's rond doet? Eventueel kan je deze in 2 zagen en langs de platte zijde ertegen lijmen.

Ik denk als je eens rondvraagt na de winter, bij allerhande winkels/tuincentra's, dat je deze na de winter je deze gratis mag afhalen.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor hexina op 18 okt 2011 21:38

Hoi Peter,

Wij hebben die bamboevoet nu maar de tafel moet dadelijk gewoon een strakke poot krijgen die niet teveel opvalt en dat deze nu wel.

Je idee is wel heel avontuurlijk. Mijn man wilde eerst ook een paviljoen bouwen van bamboe zodat de tuin nog meer tropisch uiterlijk krijgt.
Maar we willen toch gaan sparen voor een overkapping in antraciet. Maar daarvoor moeten we eerste de tuindeur met raam veranderen in een schuifpui want die zit anders precies verkeerd in de overkapping. En de trap naar de garage en naar het lager gedeelte van de tuin en de garage moeten worden aangepast en er moet een stuk muur netjes worden afgebroken en moet ook weer netjes worden bijgewerkt zodat deze een stuk korter word.
Dat zal een hele klus en investering kosten en zal wel een tijd duren voordat we dat er doorheen krijgen.
hexina

67 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video