Ja, da's een leuke botanische tuin, zo midden in de stad. Ik vond het alleen wel opvallend dat het nogal slecht onderhouden wordt. Wat ook wel weer voordelen heeft, want ik heb er toen ik er was flink wat zaden kunnen rapen... het lag er mee bezaaid. Overigens valt het me op jouw foto's niet op. Dank voor je foto's!
Geweldig, wat een tuin! Dankzij een heerlijk klimaat. Een aantal jaren geleden dacht ik dat het hier ook aan zat te komen, maar die laatste koude winters hebben me op andere gedachten gebracht. Maar wie weet? Heb je ook nog genoteerd wat je gefotografeerd hebt? Want ik ben wel nieuwsgierig naar de naam van een aantal palmen.
Heel interessant en zie ik daar zelfs een of meer Howea forsteriana boven alles uittorenen in een groep met mogelijk ook Archontophoenix cunninghamiana? Een wat kleinere vederpalm lijkt op een Ravenea. Bijplaatsing van namen maakt deze vertoning nog leerzamer. Een Copernicia met karaktistieke stamtekening meen ik ergens waar te nemen enz. Verbazingwekkend wat daar allemaal wil groeien.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Valencia ligt in een heel gunstig gebied, met 'lauwe' winters (en natuurlijk lange, warme zomers). Vandaag is het er bijvoorbeeld rond de 20ºC... Dus dat verklaart waarom er zoveel zo goed groeit. Doet je denken wat je hier in de kou doet