het is een huis geworden aan de rand van onze wijk.
de tuin moet een ware tropische oase worden vandaag dat ik een dagboek met jullie wil delen van alle vorderingen.
we hebben het grotendeels voor de grond gekocht en het huis en de tuin gaan helemaal over de kop.
het enige wat van het huis bestaan blijft is de buitenmuur

er komt een compleet nieuw dak op, een uitbouw en alle binnen muren worden anders ingedeeld en het mooiste: we gaan bijna alles zelf doen

de tuin heeft een lengte van 40 meter en een breedte van 30 meter, het huis staat helemaal aan de zijkant in een hoekje dus maximaal tuin ruimte

in de tuin komt een grote vijver van 400m³ omringd door palmen en veel exotische groene planten
aan het einde komt een groot afdak zwevend over de vijver met volledig vijver zicht.
voor het afdak wordt de vijver 2/3 meter diep zodat dit gedeelte als zwem gedeelte kan worden gebruikt.
de vijver word natuurlijk en zal ruimte bieden voor een aantal grote koi's die ik nog heb en voor de rest inheemse vissen, een aantal sier eenden en een groep roodwangschildpadden.
de uitbouw word grotendeels van glas zodat we vanuit de kamer een maximaal tuin effect krijgen, 1 kant kijken je uit over de vijver, de andere kant kijk je uit over het gazon met de aangrenzende exotische borders (de vijver loopt tot aan de uitbouw)
het gazon word omringd door een grote border aangeplant met veelal exotische en exclusieve planten.
in het gazon zullen een aantal grotere fortunei's aan geplant worden.
ook heb ik nog een grote vivax van 9/10.30 meter die aan de rand van het gazon wordt geplant.
momenteel heb ik de vijver deels uitgegraven en een aantal fortuneis geplant.'
op de grond staat een grote schuur midden op het perceel die er volgende week afgaat.
ik zal na elke verandering mooie foto's plaatsen (voornamelijk van de tuin)