Tuintje PalmPat.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 20 jan 2015 21:36

Dank jullie, ben er "uiteindelijk" ook erg blij mee!
Deze Chamaerops "Etna" stond hier al een tijdje te koop en ik liep er iedere keer als ik in het tuincentrum was even langs. Twijfel-de-twijfel-de twijfel :? , moet ik 'm nu (in de winter) wel kopen of niet. Ineens vanmiddag (ik ging even tanken) dacht ik, ik rij even langs "mijn Vulcano", als ie er nu nog staat, dan neem ik 'm ook mee ook! Het hielp natuurlijk ook dat er 65% korting op de palm zat, want al is het best een "redelijke" (in een 30cm pot), ik vond 'm oorspronkelijk nogal aan de prijzige kant. ;)
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 09 maart 2015 17:35

Lang niet meer zo'n mooi weer als gisteren, toch maar eventjes een fotootje geschoten!
Goed weekend geweest, dus de tuin goed opgeruimd. Flink wat snoeiwerk gedaan en alle verdorde siergrassen/rietsoorten weg-gehakseld, zodat deze weer opnieuw kunnen uitlopen. Grote bol-Catalpa omgezaagd (stamrot), dus weer wat meer licht (zon) in de tuin voor de exoten. De grote tuin-hibiscussen (riskant) ver terug gesnoeid (vanwege het uiteen vallen tijdens een zomerse bui) Eens kijken hoe ze het nu gaan doen.
De Trachy's en de Chamaeropsen staan er fris en fruitig bij en zijn de winter goed (en zonder noemenswaardige) bescherming doorgekomen. De Washingtonia's, evenals de Phoenix en de Dicksonia staan er inmiddels ook al weer sinds een paar dagen buiten tussen. Klaar om ze over te potten naar grotere kuipen. Musa's, Canna, Ensete, maar ook Brugmansia en Oleander staan nog in de winterstalling, die mogen nog even wachten. Alles staat er overigens netjes bij in de stalling, op de Canna na. Ik vrees dat ik deze wel eens iets te nat zou hebben kunnen weggezet, ben bang dat ie is gesneuveld (rot). Ach, als dat het enige is, dan kan ik daar mee leven! ;)


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PalmPat op 09 maart 2015 17:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor Jozef op 09 maart 2015 17:37

Mooie foto Patrick. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor erna op 09 maart 2015 17:51

Dat ziet er al heel mooi groen uit !
Mooi :thumb_up:

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor trachypalm op 09 maart 2015 18:42

mooi
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
Avatar gebruiker
trachypalm
 
Berichten: 455
Geregistreerd: 04 feb 2013 20:17
Woonplaats: Friesland
8 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 maart 2015 00:43

Inderdaad een leuke en mooie foto
Staat er allemaal gezond bij :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 18 maart 2015 13:06

Dank jullie! Ach het is verder maar een foto van een opstelling, de tuin is er nog niet, daar is het nog te vroeg voor. ;)
Wederom 2 mooie dagen (gisteren en vandaag) én vrij, dus tijd om weer lekker in de tuin te ploeteren. Een paar vaste planten die verplaatst moesten worden, hebben inmiddels hun ook nieuwe stekkie, dus de tuin is vrijwel klaar voor een nieuw voorjaar. Het gras gaat er later wel nog uit en wordt vervangen met nieuwe zoden, verder moet ik nog wat definitieve elektra/verlichting gaan aanbrengen, alvorens later de planten weer aan hun groei beginnen en/of al het groen weer uit de winterstalling tevoorschijn komt. Overigens hebben veel planten die in de stalling staan er echt zin in, getuige de musa's die al groeien in de donkere en koele berging. Twee exemplaren stonden met ruimte onder het plafond, maar ondertussen staat de sigaar bijna geknakt tegen het plafond. De Brugmansia krijgt al knoppen/groeipunten enz.
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 03 mei 2015 12:23

Nieuwste aanwinst, een Jubaea
Afbeelding

Ik heb een grote pot voor 'm klaar staan, waar ie straks voorlopig eerst eens even in komt te staan, lekker met wat nieuwe grond en bemesting. Later gaat ie misschien de volle grond in.
Vakantie, dus nu tijd om het gras te vervangen en de grote coniferen haag te snoeien. ;)
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor Jane op 03 mei 2015 12:27

Mooie aanwinst Patrick :thumb_up:
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Avatar gebruiker
Jane
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 22 dec 2013 15:04
Woonplaats: Flevoland
44 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor Eduard op 03 mei 2015 13:38

Hoi mooie aanwinst voor je prachtig opgezette tuin, zit er ook over na te denken om de soort aan te schaffen echter is de plek op :(

Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron