5 jaar geleden kocht ik mn eerste palm (roebelini). Echter heb ik nu pas een tuin, waarmee ik de hobby vol overgave kan uitoefenen. Ik ben woonachtig in almere en de tuin ligt op het westen. In de zomer komt de zon rond 10u als eerst achter in de tuin, tot uiteindelijk zonsondergang.
5 jaar later bezit ik:
2x roebelini (verschillende hoogtes)
1x phoenix canariensis
1× cyas revoluta
2x albizia julibrissin
1x albizia summer chocolate
2x musa basjo
1x musa dwarf cavendish
3x trachycarpus fortunei
1x chamaerops hummilis (in bloei)
1x palm zaailing (geen idee welke soort, komt uit Portugal )
1× hedychium pink v
Zo zag de tuin er in eerste instantie uit
Nu met het relatief lekkere weer staat een hoop al buiten. Als het snachts dreigt te vriezen, haal ik de roebelini en dwarf cavendish binnen.
Het is de bedoeling dat de tuin een mooie tropische/mediterraanse uitstraling krijgt. Vrouwlief heeft als enige eis dat er zowel voor als achterin de tuin een terras is waar in de zon gezeten kan worden, een aantal fruitbomen en wat veldbloemen.
Op de foto is te zien dat het hekwerk aan beide kanten er laag is. Binnekort zal hier een nieuwe schutting voor in de plaats komen. Vandaar dat alle planten op 1 musa basjo nog in pot staan. Zodra de schutting staat wil ik de tuin onder handen nemen.
Hier een foto hoe ik van de week al lekker kon bbqen onder het genot van een minimale tropische 'look'
Word vervolgd.....