Tuin dest_planten

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Tuin dest_planten

Berichtdoor dest_planten op 27 mei 2010 21:58

Hoi,

Ik ben stilaan begonnen met het aanleggen van mijn nieuwe tuin. Er moet nog veel werk verzet worden maar hier al wat voorpoefjes :)

Zo zag de tuin eruit vorig jaar :

herfst 2009.JPG
herfst 2009.JPG (133.28 KiB) 12107 keer bekeken


Er is hier en daar al wat opgeruimd en verfraaid :

welcome.JPG
welcome.JPG (140.73 KiB) 12107 keer bekeken


nog verder aan te leggen zithoek.JPG
nog verder aan te leggen zithoek.JPG (140.82 KiB) 12107 keer bekeken


exotisch hoekje.JPG
exotisch hoekje.JPG (160.62 KiB) 12107 keer bekeken


Ik hoop dat deze tuin even fraai zal worden als mijn vorige tuin.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor Eduard op 27 mei 2010 22:42

Hoi Stefan, ben je verhuist? en wordt dit jou nieuwe uitdaging :P en stond die afrastering er al? Het zou misschien mooi zijn om dat plaatselijk met andere materialen te onderbreken, en wat minder doorkijk te hebben! ik suggereer maar wat! Beredeneer altijd als of het mijn eigen grondstuk is, dus niet als negatief commentaar bedoeld! Een ding valt wel op die koppetjes die je overal hebt! Zijn die voor af te stoten, of aan te halen of ben je verzamelaar van die kopjes?
Heb je foto's van je vorige tuin? Je maakt mij nieuwsgierig!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10294
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
996 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor dest_planten op 27 mei 2010 23:15

Hoi Eduard,

Ik ben eind vorig jaar verhuisd. Maar ik ben door de verhuis en strenge winter veel planten verloren :(

Deze tuin wordt inderdaad een nieuwe uitdaging daar deze smal maar lang is. Spijtig genoeg stond die afrastering er al en vind die doorkijk helemaal niet fijn. Ik ben van plan om er voorlopig groene doek tegen te spannen en in de loop der jaren deze afrastering te vervangen door sierbetonplaten ( zoals in mijn vorige tuin.). Ik wil de tuin ook wat indelen zodat hij niet lang en smal lijkt maar ik moet ook rekening houden met wat speelruimte voor mijn zoontje.

Ik verzamel van die gotische beeldjes :) Ik vind een tuinkabouter in de tuin niks en dit is eens iets anders dan zo een kabouter. Ik heb er nog een 10-tal gotische beeldjes staan die nog een plekje in de tuin moeten krijgen.

Foto's van mijn vorige tuin kan je terugvinden via de link (webshotspagina) die onderaan mijn naam verschijnt.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor Grad85 op 27 mei 2010 23:20

Daar kun je je eigen in uitleven Stefan :lol:
Maak er iets moois van.

Gr Grad
Gr Grad
Avatar gebruiker
Grad85
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 01 jun 2009 22:32
21 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor amourath op 27 mei 2010 23:53

dest_planten schreef: Ik verzamel van die gotische beeldjes :) Ik vind een tuinkabouter in de tuin niks en dit is eens iets anders dan zo een kabouter. Ik heb er nog een 10-tal gotische beeldjes staan die nog een plekje in de tuin moeten krijgen.


Ik vind ze leuk! :mrgreen: Inderdaad veel toffer dan zo'n kabouter die in zowat elke Vlaamse tuin saai staat te wezen, dit is tenminste origineel! Op jouw fotopagina staat er een foto die zalig is: die ene trol die zo krorrig zit te kijken onder de bladeren van de tetrapanax... net alsof hij lastig is omdat de plant z'n zon afpakt! :lol:

Jouw vorige tuin was knap hoor! Een nieuwe uitdaging eh, inderdaad wel een lastige vorm maar zo kan je met verschillende 'kamers' werken eh... je gaat dat zeker goed doen :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor Eduard op 28 mei 2010 10:42

Hoi Stefan, Zo te zien weet je wel raad met de nieuwe tuin! Ik heb de vorige bewonderd! Zag er mooi uit! Al blijft het een hele uitdaging met de smalle nieuwe tuin! Zelf heb ik een vergelijkbare alleen een paar meter breder, maar ook zo diep, en dan met een verval [naar beneden van 5 m ] waar ik in het begin flink mee heb zitten stoeien! Van hoe pakken wij dit goed aan, ik ben toen met de tuin begonnen omdat er voor een een terras tuin gekozen was, waar keermuren in moesten en zo'n 20m2 grond door het huis moest om dit aan te vullen, achteraf toch heel blij dat we dat toen gedaan hebben, daarna 1980 is er nog maar 1 keertje een grote verandering geweest, met de aanbouw van de serre /kas op het oude terras en er een nieuw moest komen! Maar aangezien de foto's van jou vorige tuin zal het hier ook wel een gezellige tuin gaan worden, dat doorkijkje in je vorige tuin geweldig! :P
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10294
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
996 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor dest_planten op 28 mei 2010 12:12

Hoi,

Dat lang en smal is inderdaad een uitdaging (de tuin is ca 8 m breed en 40 m diep). Mijn vorige tuin was maar de helft zo diep maar had deze onderverdeeld in 'kamers' om telkens een andere sfeer te creëren en zo veel mogelijk planten te kunnen zetten op een beperkte ruimte zonder dat het te 'vol' leek. Ik wil ook zoiets proberen in mijn nieuwe tuin. Maar met veel geduld en noeste arbeid kom ik er wel weer ;)

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor djoeke op 28 mei 2010 15:01

Hey Stefan ,

je vorige tuin zag er inderdaad leuk uit ben er zeker van dat het in de nieuwe ook wel zal goed komen .
Aan de foto te zien heb ik over een jaar of 7 één huisje verder naar links gewoond de andere kant van die lastige honden .

amourath de trol zit volgens mij niet onder een tetrapanax maar een fatcia japonica.
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor dest_planten op 28 mei 2010 15:07

djoeke schreef:Hey Stefan ,

je vorige tuin zag er inderdaad leuk uit ben er zeker van dat het in de nieuwe ook wel zal goed komen .
Aan de foto te zien heb ik over een jaar of 7 één huisje verder naar links gewoond de andere kant van die lastige honden .

amourath de trol zit volgens mij niet onder een tetrapanax maar een fatcia japonica.


Hoi Djoeke,

Dat zijn inderdaad lastige (lawaaierige) honden. :x

Amourath heeft gelijk over die trol. Die zat inderdaad onder een Tetrapanax.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Tuin dest_planten

Berichtdoor djoeke op 28 mei 2010 16:56

Hey ,

die honden zijn ook een van de redenen dat de eigenaars achter mij daar ook verhuist zijn die garage waar toen bijna hele dag 7 border colie's zaten paalt juist aan de keuken om zot te worden lawaai en geur .

ik bedoel de foto (Border Gargoyle May 6/32) die bladen lijken mij zo te blinken als een fatcia
die bij de reeks beelden (new gothic statue 10/19) lijkt mij ook inderdaad een tetrapanax.
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten