Een flinke poos niets gepost. Dit voornamelijk omdat we op zoek waren naar een koopwoning. Dit heeft bijna 2 jaar en 40 bezichtigingen gekost maar vooruit het is gelukt

!
Ik ben zeker niet minder bezig geweest. Maar het vooruitzicht in deze tuin was wel een beetje zoek.
In 2023 heb ik alle planten die in de volle grond zaten uitgespit en in een kuip weer teruggestopt in de grond, dit was een flinke bult werk. Zo kon ik als we toch in de zomer gingen verhuizen deze planten mee nemen. Toen had ik enkel niet verwacht dat ze daar meer dan een volledig jaar in zullen zitten.
Vorige vrijdag hebben we officieel de sleutel ontvangen. De week daarvoor hebben we alvast alle planten verhuisd. 3 bakwagens vol, we gokten vooraf 2

.
Maargoed de planten zijn over gekomen.
We zijn nu druk binnen bezig, misschien dat er richting de herfst wat meer tijd vrij komt voor de tuin.
Alles in leven houden in potten en de opkweek erbij zorgt al voor aardig wat werk naast de werzkzaamheden in de woning zelf. Daarnaast heb ik ook nog een vrouw en een dochtertje van bijna anderhalf die wat aandacht verdienen

.
De vorige eigenaar was enorm begaan met tuinieren en heeft ook heel wat mooie planten staan. Waaronder een oude Reine Victoria pruimenboom en vooral een boel hele grote Acanthus mollis'.
Ook laat hij een glazen kas en allerhande gereedschap voor ons achter, waaronder een aanzuigpomp voor de bron, hier hebben we enorm geluk mee.
Nog wat foto's van 2023, nu onze oude tuin.

- Overzicht.jpeg (524.22 KiB) 2875 keer bekeken

- Brugmansia Maya.jpeg (430.25 KiB) 2875 keer bekeken

- Brugmansia No-ID Roze.jpeg (447.34 KiB) 2875 keer bekeken

- Brugmansia Pride of Hannover.jpeg (313.72 KiB) 2875 keer bekeken

- Ensete glaucum.jpeg (344.94 KiB) 2875 keer bekeken

- Hibiscus coccineus.jpeg (282.89 KiB) 2875 keer bekeken

- Hibiscus coccineus f. alba.jpeg (299.93 KiB) 2875 keer bekeken

- Ricinus communis 'Zanzibariensis'.jpeg (388.81 KiB) 2875 keer bekeken

- Albizia julibrissin 'Summer Chocolate'.jpeg (285.75 KiB) 2875 keer bekeken

- Tamarillo.jpeg (446.57 KiB) 2875 keer bekeken

- WhatsApp Image 2024-07-14 at 09.59.14.jpeg (220.32 KiB) 2875 keer bekeken
De Eucalyptus zijn we genoodzaakt achter te laten, logischerwijs..