yucca's in de tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

yucca's in de tuin

Berichtdoor cpo op 22 aug 2011 18:50

Ik ben gek op yucca's maar ik ben vooral gek op de winterharde yucca's, ben niet zo gek op planten inpakken en beschermen zeg maar. In mijn oude tuin had ik niet zoveel plek voor yucca's dus moest er af en toe 1 weg als ze wat te groot werden.
In onze huidige tuin passen er nog wel een stuk of wat bij, maar yucca's zijn erg duur in aanschaf vind ik. Kortom hier een paar foto's van diverse yucca's in onze tuin.
Bijlagen
22 aug kop yucca gloriosa.jpg
meeverhuist vanuit de oude tuin, een flinke klap gehad, daarom is zijn kop niet zo groot meer
22 aug kop yucca gloriosa.jpg (96.9 KiB) 2828 keer bekeken
22 aug kop yucca pur.jpg
deze maakt allemaal nieuwe groeipunten aan
22 aug kop yucca pur.jpg (83.01 KiB) 2828 keer bekeken
22 aug yucca ail pur.jpg
22 aug yucca ail pur.jpg (116.2 KiB) 2828 keer bekeken
22 aug yucca ail pur met nieuwe scheuten.jpg
22 aug yucca ail pur met nieuwe scheuten.jpg (105.87 KiB) 2828 keer bekeken
22 aug yucca gloriosa variegata.jpg
22 aug yucca gloriosa variegata.jpg (115.71 KiB) 2828 keer bekeken
22 aug yucca rostrata kop.jpg
22 aug yucca rostrata kop.jpg (113.48 KiB) 2828 keer bekeken
22 aug yucca rostratas.jpg
22 aug yucca rostratas.jpg (146.79 KiB) 2828 keer bekeken
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Re: yucca's in de tuin

Berichtdoor JmC4c op 25 aug 2011 21:31

Net zoals U zie ik ook graag wintervaste yucca's. (zie mijn collectie en wenslijst).
Ik heb momenteel een 4-jarige zaailing "rostrata" kunnen bemachtigen. En bezit ook een yucca die in vele andere tuinen te zien zijn.
En ja, ze zijn prijzig. Spijtig genoeg vind ik mijn buurt geen winkel waar ik deze kan aanschaffen. Dankzij deze foto's zie ik eens wat wintervaste . :thumb_up:
Corrine, weet jij soms op welke leeftijd zaailingen in de volle grond mogen?
Groeten, J-M.
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 26 aug 2011 12:41

Hallo,

Ik heb eind april een Y. Rostrata in volle grond gezet, na een moeilijk voorjaar is de groei op gang gekomen in juli. In vergelijking met de meeste Y. Rostrata' s lijkt het alsof de mijne zijn haar niet kamt. Ben van plan om de plant vooral te beschermen tegen vocht tijdens de winter. Als ie het goed doet dan schaf ik me volgend jaar een Yucca Thompsoniana aan.

Groetjes
Laatst bijgewerkt door palmguy op 26 aug 2011 20:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor cpo op 26 aug 2011 19:30

Ik heb dit jaar ook voor het eerst een grote rostrata en een paar kleinere, ik heb ook een kleine thompsonia, echt niet te betalen een groter exemplaar (vind ik) ik geef het er niet voor uit in ieder geval. De kleinere yucca's die nu op de foto in pot staan, haal ik deze winter mooi naar binnen, wanneer je ze in de grond kan stoppen heb ik geen idee van.
De grote rostrata heb ik trouwens voor 55 euro gekocht, dat vond ik een mooie prijs, hij heeft wel in de groeipunten donkere vlekken, maar er is wel groei waargenomen.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 26 aug 2011 20:48

Corrine

(heb in mijn eerste bericht blijkbaar het woord voorjaar vergeten) ik vind 55 € alleszins best kunnen voor uw Rostrata, de mijne heb ik voor 90 € was 1 € per cm stam. Als een mooie plant zoals de uwe aanslaat, ik bedoel de eerste winter aankan en echt begint te groeien nadien dan is dat alles meer dan de moeite waard.
Maar ja anderzijds is het niet verkeerd dat een exotenliefhebber het hoofd "koel" houdt. (wat een eng woord) Ik heb de kans gehad om een pracht Trithrinax te kopen voor 550 €, maar als ie de eerstvolgende winter niet doorkomt doet het extra zeer.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor cpo op 27 aug 2011 09:29

Inderdaad dat zal heel veel zeer doen, wel heel mooi hoor zo'n palm, daarom wil ik niet al te dure planten aanschaffen alles bij elkaar kost het toch nog een lieve duit!
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Keer terug naar Foto album en video