'winterharde' opuntia's

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Re: 'winterharde' opuntia's

Berichtdoor Alexander op 27 feb 2012 15:40

Ik heb zelf ook aardig wat winterharde Opuntias en enkele Cylindropuntias. Bij mij staat alles buiten zonder bescherming, dus alleen de sterkste soorten. Het kan er in de winter flink stormen dus glas zie ik maar vanaf.

Een goed adres met een groot assortiment is: www.kakteengarten.de

Ik heb daar al aardig wat soorten en selecties vandaan.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 03 maart 2012 13:23

Je kunt ook hier viewtopic.php?f=45&t=6707 kijken, is wat goedkoper en voor de meesten dichterbij. ;)
gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 05 maart 2012 14:58

Ruudcactus schreef:Je kunt ook hier viewtopic.php?f=45&t=6707 kijken, is wat goedkoper en voor de meesten dichterbij. ;)
gr
Ruud

Hoi,

heb je misschien foto's van de planten ?

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 05 maart 2012 17:10

Gedaan!
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Berichtdoor margaretha op 05 maart 2012 23:26

ook even gecontroleerd maar mijn Opuntia lindheimer ligt als een vaatdoek op de grond, en de kleur staat me niet aan. Ik vermoed dat hij tot snot is vergaan.
Margaretha
margaretha

7 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 03 apr 2012 23:03

Ruudcactus schreef:Je kunt ook hier viewtopic.php?f=45&t=6707 kijken, is wat goedkoper en voor de meesten dichterbij. ;)
gr
Ruud

geen benul van prijzen en afstanden maar zeer te spreken over de kwaliteit van de planten!

@ruud: ik had nog 1 resterende schijf van de experimentplant, meende dat die ging wortelen enzo maar is vergaan, verrot en de kliko in. heb het hier minder koud gehad dan bij jou maar iets over de -12 was funest. de acciculata ziet er ook niet al te best uit maar we zullen het zien :)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 02 sep 2012 10:24

Up!

Ik heb sinds kort een aantal Opuntia's via ruil verkregen. Volgend voorjaar wil ik een border op het zuid-westen maken en oa een aantal O.humifusa en O.microcentra erin zetten. Wellicht kunnen er nog andere die ik heb, erbij. Ze zitten nu nog in potten, zie foto's, en ga ze zo langzamerhand, met de herfst voor de deur, beschut tegen de regen zetten in een kasje. Mocht het echt streng gaan vriezen, is het dan verstandig om ze te laten overwinteren in de garage? Uiteraard voor een raam. Wat ik ook nog wil weten; ik heb afgelopen winter last gehad van ongedierte in mijn schuur, die hebben aan palmen staan knagen. Moet ik voor de Opuntia's ook nog speciale voorzorgsmaatregelen nemen??
Mocht de naam van de desbetreffende Opuntia niet correct zijn, laat het mij dan even weten.
Dank jullie, en een fijne zondag!

O.lindheimeri
Afbeelding

O.lindheimeri
Afbeelding

O.humifusa
Afbeelding

O.macrocentra
Afbeelding

O.ficus indica
Afbeelding

O.microdasys