welke grond voor agave ?

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

welke grond voor agave ?

Berichtdoor junglegarden op 02 apr 2013 15:09

Dat agaves droge grond nodig hebben weet ik maar heb er gisteren toch weer één weg kunnen gooien vanwege rotting, deze stond op een bergje van gemalen puin met een beetje tuingrond erdoor, de andere agaves daar zijn niet gerot en prima de winter door gekomen.
Ondertussen al een nieuwe klaar staan maar welke grond terplekke gebruiken?
junglegarden

11 bedankjes

Re: welke grond voor agave ?

Berichtdoor Ivan op 02 apr 2013 16:10

zand?
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor MarkDV op 02 apr 2013 16:53

cactuspotgrond van Saniflor?
MarkDV

5 bedankjes

Berichtdoor ronald op 03 apr 2013 22:26

Planten die wel wat lucht bij de wortels kunnen gebruiken pot ik tegenwoordig op in een mengsel van seramis en orchideeën grond. Verhouding 60/40 ongeveer. Ik heb hier goede ervaringen mee omdat het nooit en te nimmer dicht slibt. Teveel water geven is vrijwel onmogelijk (heb je nog wel eens bij een regenachtig zomerseizoen) en de seramis houdt tegelijkertijd redelijk veel vocht vast terwijl de grond luchtig blijft. 100% seramis moet ook lukken maar vanwege de inerte samenstelling moet je dan zelf wat meer voeding geven denk ik. Ik heb zelf geen ervaring met de agaven maar zie niet in waarom ook hier de serails truck niet zou kunnen werken.
ronald

0 bedankjes

Berichtdoor MarkDV op 03 apr 2013 23:29

ikzelf gebruik perliet, in verhouding 1l perliet op 10l kwaliteitspotgrond, en dit is ook een heel luchtig substraat, en dat spul is deftig goedkoop ook, ik heb een 10€ betaald voor 100 liter, daar kan je dus heel wat mee inpotten, heb die zak nu al bijna 2 jaar en hij is nog niet voor een kwart leeg.
MarkDV

5 bedankjes

Keer terug naar Cactussen en succulenten