succulente euphorbia

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

succulente euphorbia

Berichtdoor sophie op 01 jan 2013 17:51

Hallo allen! ik ben helemaal gek op succculente euphorbias,maar ik denk dat lichtgebrek de reden is dat ze niet worden aangeboden,of de moeilijke kweek! Zelf heb ik uit Malta een e.canariensis opgekweekt,ging prima,en heb nu ook e.leuconora(zag je vroeger wel voor de ramen) nu op citeslijst.
Heeft iemand wellicht zaden of stekken van andere soorten,ik kan b.v.aanbieden notocactus,opuntia,rhipsalis,of anders. Ik kan wel soorten noemen,maar weet niet welke soorten hier aanslaan in dit klimaat.
Alvast bedankt,Sophie
sophie
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 mei 2011 12:17
Woonplaats: Hilversum
0 bedankjes

Re: succulente euphorbia

Berichtdoor turtleboy op 04 jan 2013 17:35

Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: succulente euphorbia

Berichtdoor otto op 13 jan 2013 19:21

Beste,

Ik heb zelf diverse euphorbia soorten. Zoals Obesa Suzanne, globosa, horrida en vele anderen.
Ruiel heb ik geen behoefte aan aan omdat wij zelf een grote kwekerij hebben in Portugal. Wij verkopen dus.

Vriendelijke groet,

Otto Zeitler
otto
Bedrijven
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 28 mei 2012 17:47
0 bedankjes

Re: succulente euphorbia

Berichtdoor sophie op 14 jan 2013 15:47

meneer Zeitler,nog bedanakt voor uw berichtje, inmiddels hebben we elkaar telefonische gesproken!
Inytussen kreeg ik via een vriendin een stek van euphorbia caducifolia,die als ent was gebruikt voor een monstrosa vorm!Die heb ik verwijderd en hoop dat de ent het gaat doen.
hart.groeten van Sophie
sophie
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 mei 2011 12:17
Woonplaats: Hilversum
0 bedankjes


Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast