Ontwikkeling en groei van mijn boomvarens.

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: Ontwikkeling en groei van mijn boomvarens.

Berichtdoor Guidonno op 07 apr 2021 13:17

Hier helaas hetzelfde. Alle planten 2 weken geleden naar buiten gezet.
Ondanks het opnieuw inpakken heeft de wind niet veel goeds gedaan. Ik vrees het ergste..

Ach ja, ik was gewoon the enthousiast. :fluiten:
De nachten zijn gelukkig niet extreem koud.
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno

17 bedankjes

Berichtdoor johny op 07 apr 2021 13:43

@ eduard dat is balen die weeromslag ik word er ook nog eens depressief van gisteren was het ineens zo donker in midden van de dag dat je zou denken dat het slaaptijd was.
En zoals de wet van Murphy vorig jaar aan veel vorstgevoelige planten gewaagd waarvan een hoop slecht zijn (wel onder afgeschermde plaats buiten maar de diepste waarden vries waren er teveel aan).
Als de Trent aanhoud zouden we weer enkele jaren maar matige vorst tegenkomen.
Zo om de +- 10 worden we weer op ons plaats gezet met hevige winters.
johny

11 bedankjes

Berichtdoor Arno op 08 apr 2021 18:58

Doet me denken aan ongeveer een 30 geleden, kan iets langer zijn.
Ik was voor het eerst bij Kimmei en daar stonden toen best nogal wat volwassen Eucalyptus. Het eerste waar ik aan dacht was die zijn toch niet winterhard, heb dat toen ook gelijk gevraagd.
Het antwoord was; klopt, maar ieder jaar dat ze er staan is genieten en soms zijn dat meer jaren als je verwacht.
Ik was al een tijdje bezig met exoten, maar ben er wel op een ander manier over gaan denken!
Natuurlijk vallen ons soort planten wat makkelijker om daarom moeten we ook genieten dat ze bijzonder zijn.
Zeker regelmatig heb ik wat tegenslag net als ieder van ons, maar kijk eens naar hoeveel moois we allemaal hebben en hebben gehad. Kijk naar alle foto's!!!!
Ik kan alleen maar zeggen; vooral niet stoppen met al dat moois.

Groet Arno
Arno

52 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Boomvarens en varens