Persoonlijk vind ik het wel een klein potje voor zo'n exemplaar .
![]() | 131 bedankjes |
![]() | 0 bedankjes |
![]() | 0 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
![]() | 0 bedankjes |
dickson schreef:Ben: Ben jij Ben Zonnevylle? Zo ja hoi dan hebben we eens gebabbeld op het web over cibotiums meen ik klopt dat?
![]() | 78 bedankjes |
orinoco schreef:Heb ook het zelfde probleem gehad met een D. antarctica van 260 cm stam.Had na ruim 5 jaar in de volle grond nog nauwelijks wortels aangemaakt en zag je ook elk jaar kleinere bladeren krijgen.Een exemplaar van 160 cm stam had na een jaar wel aardig wat wortels gevormd en kreeg steeds grotere bladeren... Misschien dat de hogere stammen gewoon moeilijker wortelen of simpelweg een kwestie van pech.Veel grotere pech is dat beiden inmiddels in de boomvarenhemel vertoeven.Dit door afwezigheid tijdens een onverwachte koudedip van een week 3 winters geleden.
De kale stammen staan/liggen nog steeds als triest symbool in de achtertuin...![]()
Groet,Ben
![]() | 0 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
EDUARD schreef:Hoi, dat zegt inderdaad niet veel ! Is meer de normale structuur van een stamopbouw, ik denk toch dat de wortel kluit bevroren is geweest en je een poging kunt wagen met een moskrans aan te brengen onderaan de stam +- 20cm van de kluit omhoog zet daar geperforeerde plastic om dat het goed vochtig blijft en werk het eventueel af met een oude jutezak zodat het niet zo opvalt, dat moet dan wel tot volgend voorjaar blijven zitten, als je deze niet meer binnen zet zou ik de kluit wel beter inpakken eventueel met een warmte kabeltje als het streng gaat vriezen.
Je hebt niets te verliezen wel iets te winnen, dus ik zou het proberen!![]()
Gr. Eduard.
![]() | 0 bedankjes |
Keer terug naar Boomvarens en varens
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten