Eduard schreef:Mooie resultaten

sommige gaan snel in de aanloop fase en stagneren later weer een beetje zoals de C.australis deze kun je wel 3 jaar kleinhouden in de zaaidoosjes, heb het vorig jaar de laatste de deur uitgedaan van een klompje jonge mini's van Ro uit 2010, soorten als C.cooperi en brownii, medullaris gaan als een trein door, maar ook deze kun je indammen om ze niet allemaal te verspenen en jaren overhouden
Volgend voorjaar krijg je echt te kampen met een massa groen die een goede plek wil! Ik kwam in de problemen daar ik te veel verspeend had en het verdrievoudigde in in 2 maanden tijd [voorjaar] hier begin April waar ze net 3 weken stonden! later alle sere's vol, veranda en slaapkamers
Succes, hoop dat je alles goed doorkrijgt richting voorjaar!
Groetjes Eduard.
Bedankt voor de info Eduard.
Ik heb nog wat extra zaaitrays aangekocht daar kunnen de wachtende planten even inzitten.
bespaard toch wat plaats.
Enkel de planten die vol wortel staan worden verpot.
Volgende week is de eerste serre (in de kelder) volledig klaar voor gebruik.
Er komen 2 serre's van 12m² die worden met gasdamplampen verlicht. met zaaibakken in 2 verdiepen.
Hier kunnen de jonge planten nog wel even in blijven.
voor de grotere boomvarens ben ik buiten nog een serre aan't bedenken van ong. 40m² waar de planten in de vollegrond kunnen blijven staan.
groeten Mario