Eduard,
Het is niet de bedoeling om overal moeilijk over te doen maar een systeem dat voor de ene perfect is kan dat bij iemand anders misschien niet zijn. Om een voorbeeld te noemen: Bij mij staat de boomvaren zowat 20 meter van mijn huis vandaan. Wanneer ik dan met een thermostaat zou werken kan ik die wel binnen plaatsen en het voelertje onder de deur naar buiten leiden maar dan meet ik nog steeds niet de themperatuur bij mijn plant toch? Dan zou ik de thermostaat binnen in de winterbescherming (onder het vliesdoek?) kunnen plaatsen maar dan gaat ie misschien vochtig worden? Wanneer er een zelfregelende kabel zou bestaan is dat daarom misschien wel handiger om kortsluiting te vermijden?
Daarom is het altijd interessant om verschillende ervaringen en kennis naast elkaar te leggen. Een forum is er ten slotte om over problemen te discussieren.
Ik weet dat jij erg veel ervaring hebt op het gebied van boomvarens en hecht dan ook veel belang aan uw visie maar het is toch niet "moeilijk doen" wanneer andere mogelijkheden bekeken worden.
Peter