ook een dickie :)

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

ook een dickie :)

Berichtdoor Rico op 04 okt 2012 15:46

Hallo allemaal,

Na de goede tip over goedkope dicksonia's heb ik me ook aan een boomvaren gewaagd. Ik was er altijd al heel enthousiast over, maar door de prijzen durfde ik niet goed. Dankzij dit forum waar ik veel heb geleerd over varens en palmen heb ik toch de stap genomen :D

Er zaten nog net twee bladeren aan toen ik hem kocht en de eerste paar weken is daar niks aan veranderd.
Ik had de passagiersstoel en de achterbank uit de auto gehaald om hem vol te kunnen proppen met palmen. Met een beetje passen en meten heb ik er schrikbarend veel ingekregen. Het was net een rijdende kas. De planten moesten een nachtje in de auto blijven, dus de volgende morgen... stinken van hier tot Tokio, slakken en ander kruipend gespuis door de hele auto (je zag de slakkensporen zelfs over het stuur :oops: ) en het water liep aan alle kanten langs de ramen. :? Toen moest daar ook nog de boomvaren bij, dit paste niet, dus moest hij uit zijn pot getrokken worden en plat over de potten en palmen in de auto worden geschoven.

Maar goed, hij heeft het gered en is begin vorige maand begonnen met het uitrollen van nieuwe bladeren. :D

Hier even een foto van hoe hij er nu uit ziet. Hij staat nu nog onder de veranda, maar gaat volgend jaar de tuin in.

Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Re: ook een dickie :)

Berichtdoor Ivan op 04 okt 2012 16:52

gefeliciteerd!

je hebt er veel voor over zo te lezen, ik blij met mn aanhanger want wil geen vocht in de auto ;)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Rico op 04 okt 2012 21:31

Dank je. :)

Och ja, die auto is er voor mij, ik niet voor de auto. Gelukkig was het nog erg warm toen ik de planten ging halen en kon het autootje naderhand een paar dagen luchten. :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 04 okt 2012 21:38

Dit heeft samen met de dicksonia (140cm. stam) en nog een aantal kleinere potten en nog een 40 liter pot (niet op foto) allemaal tegelijk in onze punto gestaan... :lol:

Afbeelding

correctie, dat hondje zat er niet bij in, ik echter nog wel... kon nog net tussen de bladeren door naar rechts kijken :fluiten:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 05 okt 2012 13:32

het is de moeite, van je boomvaren ga je zeker nog genieten,prachtige planten :thumb_up:

grts

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Keer terug naar Boomvarens en varens