Hallo,
Ik heb sinds zondag een Phoenix Canariensis, een Brahea Armata, een Musella Lasiocarpa en een Tetrapanax Papyrifer. Nu is mijn vraag hoe ik deze planten het beste kan overwinteren. Ze staan allemaal nog in pot, de twee palmbomen staan best krap is het verstandig om deze nu te verpotten?
Ik heb ze nu allemaal in de garage staan, met niet echt heel veel zonlicht en de temperatuur blijft er altijd boven de 7 graden. Kunnen ze daar blijven staan?
De Musella en Tetrapanax plant ik in de lente in de volle grond, de Phoenix en Brahea houd ik waarschijnlijk in pot, maar de wortels komen er echt al heel goed onderuit en de brahea drukt zichzelf omhoog dus is mijn vraag ook of ik ze nu kan verpotten of pas in de lente.
Ik dacht zelf nu, met het idee dat ze dan de hele winter hebben om hun wortels weer te laten groeien, en dan in de lente als ze weer naar buiten gaan kunnen de planten zelf gaan groeien?
Ik heb ook nog een Gunnerra in de tuin staan in volle grond, ik weet niet precies welke soort. In ieder geval is het geen Manicata want hij groeide niet heel hard. Ik heb van de Gunnerra de bladeren afgeknipt en omgekeerd om de plant gelegd. Is dit voldoende voor de winter?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Alvast bedankt!