Wagy beschermen tegen storm en sneeuw

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Wagy beschermen tegen storm en sneeuw

Berichtdoor Cumulus op 11 dec 2013 08:23

Ik heb mijn waggies nooit beschermd, alleen bij -10 graden plastic kuipen of zeilen erover heen en ze zien er prima uit in volle grond. Afgelopen winter hebben ze wel in maart spearpull gehad maar toen had ik helemaal niks eroverheen gedaan omdat ik de -10 van toen niet echt meer zag aankomen en een paar weken daarvoor al 'foert' had gezegd ;)

Ze zijn overigens weer 100% hersteld van die spearpull en ondertussen al bijna een meter hoog en breed. Nog even en mijn basjoos vallen ertegen in het niet :)

Overigens zie ik het als nutteloos om waggies tegen wind te beschermen (tenzij als je het windchill effect bij negatieve dauwpunten bedoelt) want de bladeren zijn uitstekend bestand tegen felle wind wat het een ideale plant maakt voor gebieden die gevoelig zijn voor storm (kustlijnen, open vlakten). Heb zelf nog nooit meegemaakt dat er ook maar één blad gescheurd of afgeknakt werd door stormwinden en ze hebben de voorbije jaren toch al het een en ander meegemaakt.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Re: Wagy beschermen tegen storm en sneeuw

Berichtdoor wsnbm op 22 feb 2014 11:18

plasta schreef:Al die beschermingen die op het forum voorbij komen voor een trachie en wagy zijn in mijn beleving zwaar overdreven en vallen onder de categorie "doodknuffelen".

Raymond

I agree :mrgreen:

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming