Gunnera

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Gunnera

Berichtdoor roosje op 11 maart 2014 23:18

Zo zou ik het ook wel in mijn tuin willen hebben... :shock:

http://www.panoramio.com/photo_explorer ... =date_desc
roosje

3 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 12 maart 2014 00:32

Mul60 schreef:Heeft die altijd in een pot gestaan Dimi ?
Heb vandaag ook een grote gekocht in pot weet echter niet hoe die geworteld is...is een "nieuwe stek" eind 2013 dus ik verwacht nog niet zoveel wortels. Hier is ie, weet nog niet zo goed wat te doen...of direct de volle grond in april/mei of in pot laten dit jaar.

viewtopic.php?f=11&t=13265

Ik heb die ook nog maar van vorig voorjaar hoor, was toen ook een stekje (klein knolletje) Omdat ik nog geen plek had toen in volle grond heb ik die in een grote kuip (365L) gezet en dan kuip ingegraven in het gazon, dat kun je ook allemaal nalezen in mijn persoonlijk tuin-topic. (zie link in handtekening)
Die kuip was onmogelijk weer uit te grond te krijgen eind vorig jaar dus heb ik hem uitgegraven en in deze 90L kuip gezet om dan in de garage te kunnen overwinteren zodat die zeker in perfecte staat bleef. Maar hij heeft eigenlijk bijna niet binnen gestaan, de winter was heel zacht dus bijna constant buiten. Deze plant wortelt echt enorm en snel dus die van jou zal ook veel wortels hebben hoor. Gewoon uitplanten als je plek heb, niet twijfelen, mijne staat nu ook in de volle grond. Mocht het toch nog eens gaan vriezen (waar ik niet meer in geloof) dan is er snel iets overgelegd hoor. En vriesweer dat nu nog komt heeft ook niet veel betekenis meer, anders gezegd, da's dan maar een paar uurtjes en overdag warmt het ook al sneller op. Is niet zo schadelijk meer voor de planten als vriesweer in januari ofzo...
Trouwens ook een ferme knol dat je daar hebt, waar heb je die gevonden Chris als ik mag vragen ? :)
Dat zal ook een beest worden komende zomer, voorzie veel plaats, echt onderschat die niet hoor ;)

@Roosje, Nee hoor, helemaal geen nadelen aan de tinctoria. Ik vind manicata gewoon veel mooier en spectaculairder en dus enkel daarom ;) Manicata word echt heel mooi rood zoals je kan zien en word veel groter :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 12 maart 2014 00:39

Ff gezocht naar foto's van de manicata Chris en gevonden...
Hieronder zie je hoe mijn grote manicata was in 2012 toen ik hem net had... Inderdaad, ik heb hem al 2 jaar terwijl ik dacht dat ik hem nog maar 1 jaar had. Grappig hoe snel de tijd gaat :happy_thai:
Dus sorry voor de foute info hierboven...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor roosje op 12 maart 2014 22:24

Zijn er dan toch websites waar ze de echte manicata's wel verkopen of zijn er hier palmvrienden die een stuk knol kunnen missen voor een mooi prijsje? ;)
roosje

3 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 13 maart 2014 00:43

Guus van Canna Banana verkocht er vorig jaar. Een mooi excuus om naar de eerste Palmvriendenuitstap van dit jaar te komen op zondag 4 mei en kennis te maken met andere verslaafden. ;)
grtz
Wilfried
zezinho

95 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming