Afdekmateriaal

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Afdekmateriaal

Berichtdoor oktober07 op 10 dec 2014 15:34

Aan zij die een hakselaar willen kopen weet dat alvorens je 1 kruiwagen hakselhout hebt je al een serieuze hoop hout moet hebben om te hakselen. De meeste hakselaars die betaalbaar zijn hakselen maar takjes tot 2 cm dikte.
oktober07

9 bedankjes

Berichtdoor shusui op 10 dec 2014 17:44

Lampenz schreef:Ik las dat iemand het had over dennen takken van de kerstboom als bescherming? Maar ik vraag mij ten zeerste af of dit werkt. Aangezien die bladeren / Naalden niet echt het gewenste "broei" effect hebben.

Ik heb hier een overdaad aan dennen materiaal, dus kan iemand mij vertellen of dit klopt? dat dennen takken de boel beschermen?

thanks

Ja dat kan zeker dienen als bescherming.
In arboretum Wespelaar beschermen ze pas de aangeplante boompjes en andere planten die kantje boord winterhard zijn altijd met bamboe takken en soms ook conifeer. Gewoon takken afknippen en rond de plant in de grond steken.

Broeien gaat dat inderdaad niet doen, maar dat lijkt me voor de meeste planten ook niet gewenst.

Gr,
Sven
Laatst bijgewerkt door shusui op 11 dec 2014 10:13, in totaal 1 keer bewerkt.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 11 dec 2014 10:11

Sven,

Bedankt voor je toelichting. Dan ga ik vanavond weer aan de slag. Dennetakken knippen. (BTW, het is hier nu overdag 7 graden..) mijn bananen zullen het wel warm hebben met die dikke jas van stro :P
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 11 dec 2014 21:28

Mwa, dat zal wel meevallen tenzij je een warmtebron in je stro hebt meegebouwd. Warmer dan 7 graden zal het dan niet worden in je verpakking :D
Dennis_S

348 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming