Hoi Han, het boek is niet slecht en zeker een aanwinst als het om de soorten gaat, ook hele mooie plaatjes maar qua plantenbeschrijving vind ik het te kort en zoals gezegd staan er onjuistheden in, ik gebruik het enkel voor de plaatjes!
Dit jaar is een heel goed boek verschenen van Mark Longley ; "Tree Ferns for your garden" in eerste instantie een e-book, dit is erg goed, planten worden goed beschreven en hoe deze te kweken en te houden in volle grond of pot, winterbescherming en zo meer;
http://www.thefernhouse.moonfruit.com/Terug komend op de Highland lace [ tomentosissima] deze zien als jong exemplaar allemaal zo uit incl. mijn exemplaar toen die jong was, echter wordt het blad veel breder en langer en gaat het doorbuigen.
Ik heb er ook lang over getwijfeld maar ga na alles goed gelezen te hebben toch overstag, de meeste mensen die hun mening geven op dat topic zijn expert op varengebied daar ben ik een leek bij, en nee ik zou het geduld niet kunnen opbrengen zo een boek te schrijven [Tree Ferns van Mark F. Large en John E. Braggins], zeker een aanwinst voor het kijkplezier
Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC