Ik zag gisterenochtend dat mijn LED controle lampje in de kas niet meer brandde. Dit is een Ikea LED bureaulampje met knijper dat ik op een verticale stok bevestig en die er mij toe instaat stelt om van op afstand (bvb slaapkamer) te zien of mijn verwarming elektriciteit krijgt.

In de kas zag ik dat het display van mijn Biogreen Thermo 2 thermostaat geen aanduiding meer gaf.
Tot mijn totale consternatie merkte ik dat de stekker van mijn Biogreen tunnelverwarmer volledig was versmolten met de thermostaat. Na lang wrikken het ding er toch kunnen uittrekken, blijkt dat de Thermo 2 binnenin helemaal is uitgebrand. De tunnelverwarmer heeft een rating van 2800W - de Biogreen Thermo2 3000W, aangezien de tunnelverwarmer puur resistief is (lage piekstroom) moet ik concluderen dat dit de laatste Biogreen thermostaat is die ik koop wegens totaal onbetrouwbaar én gevaarlijk

Dit is niet de eerste Biogreen thermostaat die de geest geeft, 2 jaar geleden mocht ik een volledige zaaibak met palmzaden weggooien (30 variëteiten) omdat een Biogreen Thermo1 er tijdens mijn verlof de brui aan gaf.
Dit is de 3de keer deze winter dat ik mijn kas stroomloos aantref, 2 maal waren de sockets van mijn kabel door het stroomverbruik zodanig verbogen dat ze open gegaan zijn (vrouwelijke kant van een verlengkabel) en geen contact meer maakten met de mannelijke stekker van het verwarmingstoestel. En dit uiteraard net gedurende die enkele nachtjes van -5°C,

Mijn 32 citrussen lijken van niets te weten

Er zijn betere tijden.
Michel