Eupatorium Sordidum

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Eupatorium Sordidum

Berichtdoor veronique op 10 okt 2015 18:01

Hallo,
Wie kan er me wat meer vertellen over hoe ik het best de Eupatorium Sordidum overwinter?Dacht dat die zowiezo binnen moest maar ben niet meer zeker.
Weet er misschien ook iemand iets van de snoei?
Mvg
Avatar gebruiker
veronique
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 08 jul 2011 20:21
Woonplaats: Rillaar,vlaams-brabant,België
62 bedankjes

Re: Eupatorium Sordidum

Berichtdoor draco op 11 okt 2015 01:28

Wat erover op internet over te lezen valt, is dat Eupatorium sordidum amper vorst verdraagt, de berichten zijn nogal tegenstrijdig. (wanneer niet eigenlijk). Als deze soort bladhoudend is, zou ik 'm vorstvrij overwinteren en eventueel ruimtebesparend (terug)snoeien wanneer het een zomerbloeier betreft.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6759
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
688 bedankjes

Re: Eupatorium Sordidum

Berichtdoor veronique op 12 okt 2015 19:18

Bedankt.
Heb deze nu in pot binnen staan in de living.
Over de snoei heb k niet echt iets teruggevonden,hoe en wanneer die best plaats heeft.
Avatar gebruiker
veronique
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 08 jul 2011 20:21
Woonplaats: Rillaar,vlaams-brabant,België
62 bedankjes

Re: Eupatorium Sordidum

Berichtdoor danny2 op 12 okt 2015 21:43

Is helemaal niet wintervast,maar moet ook niet echt warm overwinteren, hier al jaren gewoon vorstvrij. Vergeet zeker niet regelmatig water te geven. Ze is ook makkelijk te stekken en snoeien doe ik als het past, dus als ze te groot wordt knip ik ze gewoon terug.
Het is meer een voorjaarsbloeier dan in de zomer, meestal begin april verschijnen de eerste bloemen. Je vindt er meer over op internet onder de oude naam deze was Bartlethina sordida.

groetjes danny
danny2
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 01 nov 2011 00:04
Woonplaats: Hasselt
148 bedankjes


Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten