Zondag 0 graden

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Zondag 0 graden

Berichtdoor barre op 01 apr 2012 18:00

Vorige week had ik alles in vole grond gezet...op zaterdag alles ( +/- 50 stuks) snel uit de grond getrokken en int tuinhuis op een hoop gelegd.... Deze morgen had mijn kiwiplant in volle grond toch serieuze bladschade va de vrieskoude...
barre

8 bedankjes

Berichtdoor robke op 01 apr 2012 20:18

Ikzelf heb de banaantjes (Basjoo's en een Maurelli) deze morgen terug uitgegraven,de Maurelli zijn 2 nieuwe bladeren hangden ferm naar beneden,was - 0,7 dan.Ga nog 14 dagen wachten eer ze terug in volle grond te zetten,wou het niet riskeren :)
robke

10 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 01 apr 2012 23:56

mijn Lagerstroemia (aangekocht CB ruilbeurs 31/10/11) vorige week met het goede weer in volle grond uitgeplant. Nieuw blad was al mooi uitgelopen na een overwintering in de serre (5°) . Met de verwachtte nachtvorst , gauw twee lagen vliesdoek errond gedraaid, maar deze voormiddag waren alle nieuwe blaadjes slap en dor. Takje gebroken en dat zag er nog groen en gezond uit. Redt hij het nu of is hij ten dode opgeschreven. ????
Wilfried
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor erna op 02 apr 2012 09:26

Hallo,

Lagerstroemia's kunnen wel wat vorst aan hoor, ik heb 5 ex. in de volle grond , waarvan 3 enkel beschermd werden met wat vliesdoek.
Momenteel is er eentje aan de groei ( L. Victoria ) die in een winterbescherming stond. Een 2e in dezelfde bescherming nog niet.
Vorige winter eentje gehad die - 7 en eenmaal - 10 over zich gehad heeft, en deze is normaal beginnen groeien. Deze winter is het nog wat afwachten wat de resultaten zullen zijn.

Ik ben er dus vrij zeker van dat jouw plant erdoor zal komen.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 02 apr 2012 16:29

ben al wat meer gerustgesteld nu. Zal hem deze week nog wat beter afdekken 's nachts.
Nieuwe jonge blaadjes bevriezen natuurlijk snel en dat is nooit een prettig zicht.
Aangezien het mijn eerste Lagerstroemia is, panikeerde ik wel een beetje.
Bedankt Erna en de groeten.
Wilfried
zezinho

95 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming