Op verschillende websites lees ik over bescherming van de Trachy in de winter. Ik word er echt niet wijs uit. De één zegt dit...de ander dat. De één houdt het heel simpel ("ik doe er niks aan""..."ik bindt alleen de speren bij elkaar"..), de ander slaat er naar mijn mening een beetje in door (hele stellages, superdik inpakwerk etc.).
Ik wil het simpel houden, helaas heb ik momenteel niet de middelen om dure dingen aan te schaffen en moet ik het inpakwerk in mijn eentje doen

Zie foto's onderaan dit bericht: is dit voldoende?
En is dat jute (of is rietmat beter/goedkoper) wel nodig, want het gaat toch om beschermen van wortels en groeipunt? Toch niet van de stam? Ook al pak je natuurlijk wel een gedeelte groeipunt met de jute mee zoals op de foto.
Op de 2e foto hebben ze een zak van vliesdoek over de samengebonden speren gedaan. Simpele oplossing en zo'n zak kost maar een tientje

En wat betreft de wortels; men adviseert er bijv. schors of stro op te leggen, maar 1 windvlaag en dat is weer verdwenen. Hoe doen julie dit?
Ik weet dat het niet goed is de palm te vroeg te beschermen en zodra het niet meer zo erg vriest moet je de bescherming er weer afhalen (ik denk dat ik als grens min 15 aan ga houden). Maar is het erg om de speren bij elkaar gebonden te laten? Want om dat nou steeds in mijn eentje overnieuw te moeten doen....
Grtz Sonaya