Daar is de nachtvorst

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Daar is de nachtvorst

Berichtdoor johny1981 op 16 okt 2011 23:08

zolang ze zeker droog en donker staan kan het niet veel kwaad denk ik.
ach, zei de banaan. ik ben werkelijk echt!
een enkele keer is mijn soort wel eens recht!
johny1981

21 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 okt 2011 01:34

Persoonlijk vind ik het wel nog veel te vroeg, zeker om nu ook al binnen te plaatsen. Het heeft bij jou Johnyke al duidelijk een beetje gevrozen ja maar hiervan zijn ze nog niet kapot hoor, de bladeren zijn wel verbrand dat wel maar that's it. Ondertussen is de vorst al terug weg (hier zelfs nog steeds geen vorst gezien) en blijft nog lange tijd weg. Ze kunnen gemakkelijk nog een paar weekjes blijven staan en dat zullen ze hier zeker. Het grootste probleem voor onze banaantjes is de wintertijd, die is net iets te lang. Als ze nu al binnen staan moet je maar eens tellen, Oktober, November.....April, Mei :shock: Dat is bijna 8 maanden.... :?
Ik persoonlijk vind zelfs dat je meer kwaad doet dan goed om ze nu al binnen te gaan zetten in het donker maarja, dat is ieder zijn eigen keuze hoor ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor johny1981 op 17 okt 2011 08:49

hoi,

kan ik die stompen dan gewoon buiten onder een afdak laten staan?

moet ik die dan nog water geven?
ach, zei de banaan. ik ben werkelijk echt!
een enkele keer is mijn soort wel eens recht!
johny1981

21 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 okt 2011 17:05

Yep, onder een afdak is heel goed zodat ze droog blijven/worden idd. Maar zet ze zeker terug buiten, de temperaturen zijn nog steeds goed en je zal zien dat ze nog steeds een beetje zullen groeien.
Natuurlijk geen water meer geven nee, je zet ze immers net onder het afdak om te kunnen laten drogen ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 17 okt 2011 21:47

Ik wacht er nog eventjes mee, zolang er nog geen vorst is haal ik nog niets naar de overwinterplaats. Planten staan wel goed vochtig. Alle vetplanten, palmen staan al te drogen voor straks serieus gaat vriezen.

Brugmansia, oleander snoei ik flink terug. Deze gaan over een paar weken de garage in.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor amourath op 17 okt 2011 21:52

Mijn Brugmansia staat nog vol bloemen, ik zou het niet over m'n hart krijgen die nu al te snoeien :) Dat doe ik pas deze winter, als hij binnen staat.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor alleyoop op 17 okt 2011 22:01

Ik heb m'n Basjoo ondertussen ook al gekortwiekt en gewoon met kuip in een dode hoek van de woonkamer gezet. Wat me wel opvalt is een nieuwe interpretatie van de relativiteitstheorie: een Musa binnen lijkt veel groter dan dezelfde Musa buiten :shock:
alleyoop

0 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 17 okt 2011 22:23

amourath schreef:Mijn Brugmansia staat nog vol bloemen, ik zou het niet over m'n hart krijgen die nu al te snoeien :) Dat doe ik pas deze winter, als hij binnen staat.

Ja hier merk ik dat de bloemen een stuk minder worden. De zon uren worden minder als de zon al schijnt. Klein stukje van de tuin staat van net 2 uur in de zon. Zon staat al stuk lager als normaal.

Heb al wat stekken afgenomen voor het geval er uitval is.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor plasta op 17 okt 2011 22:30

alleyoop,
doordat ze nu in een pot staan ......etc :D
(Nu al een basjoo in de woonkamer :shock: )

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor alleyoop op 19 okt 2011 22:43

plasta schreef:alleyoop,
doordat ze nu in een pot staan ......etc :D
(Nu al een basjoo in de woonkamer :shock: )
Raymond

Maandagavond had ik nog een meter vrije ruimte in de hoogte maar met een nieuw blad in de maak is dat ondertussen nog maar 80cm :oops:
Met een voorziene bladlengte van ca. 1m20 hou ik nog 30cm over (plafond is 2m95)
alleyoop

0 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming