Bij mij staat het vluchtelingenkampement ook alweer. Dit jaar een nieuwe, omdat de vorige echt te klein (laag) werd voor de Trachycarpus die noodgedwongen in de tent moet vertoeven in de winter -eromheen bouwen is me te ingewikkeld

. Ik heb nu bij een kampeerwinkel een aantal tentstokken gekocht en daarmee mijn eigen 'ontwerp' tent gemaakt, ter grootte van een deel van mijn tuintje, van muur tot muur. Aangezien het een patiotuintje is, heb ik het geluk dat 3 wanden bestaan uit de (relatief warme) buitenmuren van het huis. Met deze tent hoef ik -buiten het dak- maar 1 zijde dicht te maken.
Vandaag heeft de tent wel echt zijn vuurdoop gehad met de storm die de tent flink doet schudden, maar hij houdt het. Hier en daar nog een extra scheerlijn bevestigd en natuurlijk wel de boel in de gaten houden, maar het gaat goed. Ben alleen wel benieuwd of het zeil het gewicht van een dik pak sneeuw zal houden...
Het grote voordeel van de tent is dat die opgeruimd heel weinig ruimte inneemt, i.t.t. de balken die ik vroeger gebruikte en het bovendien erg makkelijk in elkaar te zetten is. Het is nog altijd -understatement- geen sieraad in de tuin, maar dat zijn de winterbeschermingen eigenlijk nooit.
groet, rick