Mesthoopverwarming

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Mesthoopverwarming

Berichtdoor Hitch op 20 jan 2013 12:21

Ja daar volg ik je in. Dat moet beesten aantrekken.
Zeg die trappen is toch ook niet handig voor als je de planten wil binnenbrengen of buitenzetten he. Mijn serre is maar een 30tal cm dieper uitgegraven dus bij mij wil er uit de bodem al wel eens iets komen, vandaar mijn onkruiddoek. Vooral van "kattenstaarten" heb ik al eens last en een 2de reden waarvoor ik de doek heb aangebracht het 2de jaar was omdat veel van mijn planten zich tijdens de winter (hield de kas toen ook op 10°C) door de kuipen heen verankerden in de bodem wat niet bepaald praktisch was.
Om het mij iets te vergemakkelijken bij de 2 jaarlijkse verhuizing van de kuipen heb ik een loopvlak uit hout gecreëerd van het deurgat tot het achtereind van de serre. Nu moet ik de kuipen gewoon op die "brug" zien te hijsen en dan kan ik ze buitenslepen. Kan me niet voorstellen hoe jij die trappen moet overwinnen met de kuipen. :o
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor shusui op 20 jan 2013 12:41

Dat lukt wel hoor ;)
De zware potten / planten laat ik begeleid naar beneden schuiven via een dikke "brug" (brede houten balk) die ik op de trap leg.
In het voorjaar terug naar buiten is wat moeilijker, maar dan zijn de planten een heel stuk lichter dan in het najaar dus dat kan gewoon met de trap.
Dit jaar had ik ze zelfs alleen terug buiten gehaald (trapje per trapje de pot hoger zetten)
Maar dat ga ik wel niet meer (alleen) doen want mijne rug is daar nie zo blij mee.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Devil op 03 maart 2014 16:52

En banaf wanneer moet je bijverwarmen dat het boven de 10 graden blijft? Hoeveel graden verschil met buiten heb je? Vind het ook een interesant idee
Devil

10 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming