wie is al begonnen ???

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: wie is al begonnen ???

Berichtdoor Christophe op 08 dec 2009 16:06

Volgens het weer bericht zal de temperatuur dit weekend (in België) onder nul gaan.
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 08 dec 2009 18:13

Hier in Amsterdam wordt er vorst voorspeld na 15 december dus aankomend weekend ga ik afdakjes maken, planten inpakken, lichtslang uitrollen en de laatste Musa´s uit de grond halen, wordt nog een druk weekend.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 08 dec 2009 18:49

TropiRo schreef:Hier in Amsterdam wordt er vorst voorspeld na 15 december dus aankomend weekend ga ik afdakjes maken, planten inpakken, lichtslang uitrollen en de laatste Musa´s uit de grond halen, wordt nog een druk weekend.

Dat lijkt me een goed idee. ;)

Anthony sprak ervan dat je ook tracingkabel kan gebruiken om je palmpjes te beschermen in de winter. Dit wordt oa. gebruikt voor vloerverwarming en is dus erg duur ...

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Pater-ik op 08 dec 2009 20:14

Christophe
Anthony sprak ervan dat je ook tracingkabel kan gebruiken om je palmpjes te beschermen in de winter. Dit wordt oa. gebruikt voor vloerverwarming en is dus erg duur ...

Christophe

Ik werk nu in een groothandel van warmte - en koeltechniek en raad eens er zijn 2 soorten verwarmingskabels te koop. Aqua 8W en tricer 10W + het aan -en afsluitset eventueel met thermostaat ( 0° tot 60°). Prijzen ken ik nog niet :oops:
Grtjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 08 dec 2009 20:51

Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 08 dec 2009 20:59

Mijn buurman werkt bij een bedrijf dat putten boort (droogzuig installatie's bouw).
Hij vertelde me dat ze in de winter verwarmingskabels voor hun pompen gebruiken.

De prijs hiervan wist hij niet.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 08 dec 2009 22:08

Hier kan je vrij goedkope en verschillende warmtekabels kopen: http://shop.conrad.nl/verlichting-insta ... ngskabels/

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 08 dec 2009 22:37

Daar valt de prijs inderdaad goed mee Ro. Als ze lang meegaan tenminste, maar ik zag dat ze ook vorstbestendige verkopen, dus dat zal wel ok zijn dan.
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Davy op 10 dec 2009 21:45

Zo, ik heb vandaag mijn inkopen gedaan! 5 meter vliesdoek voor het geval het te erg vriest( voor een chameorps humilis in pot) 4 meter noppenfolie (van die goeien dikke) om rond de pot te wikkelen van de bovenvermelde plant. En nog van die zware vliesdoek ( 170 per mm dichtheid) met een rits. Niet goedkoop maar zeer praktisch. Gewoon over uw plant en bovenaan dicht ritsen. Ik ga die gebruiken voor de oleander. In de verpakkinng zit nog een tweede stuk voor de Jubea moest het te hortig worden. Wat de jubea betreft: goed nieuws: de grond is veel droger dan de rest. Zijn bodembedekking is zelfs volledig opgedroogd. (2 weken vissersparaplu doet wonderen). Iedere keer dat de zon scheen heb ik de paraplu even weg genomen. Morgen pak ik de banaan voor een 2de keer in. Nu met stormbeveiliging. Ik ga proberen zoveel mogelijk foto's te nemen van het inpakken!
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 10 dec 2009 22:06

Hey Davy,

Waar heb je de noppenfolie eigenlijk gekocht? Ik vond dit vrij duur eigenlijk. Ik dacht dat de prijs 1,15€/m² was? Hoeveel kostte dit bij jou?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming