canna musafolia

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

canna musafolia

Berichtdoor wimpie38 op 30 okt 2010 19:35

ik heb in mijn tuin de canna musafolia staan.ik heb de wortels afgeschermd met doek met daarop plusminnus 20 a 25 cm mulch,om zo hopelijk de winter te overleven.nu is mijn vraag:eenmaal het bovengrondse gedeelte door de vorst helemaal kapot is,mag ik dat dan wegsnoeien tot aan de grond.
wimpie38

0 bedankjes

Re: canna musafolia

Berichtdoor Christophe op 30 okt 2010 19:55

Hey Wim,

Ja hoor, je mag de Canna musafolia wegsnoeien tot tegen de grond van zodra de vorst ingaat. Ik heb dit bij sommige canna's nu al gedaan, bij anderen nog niet.

Ik hoop dat je Canna's het echter overleven in de volle grond. Het is mogelijk, maar mijn canna musafolia rubrum was laatste winter toch kapot gegaan :( Deze keer neem ik geen risico en alle knollen uit de grond halen ;)

Mocht hij toch kapot zijn kom je bij mij maar een knolletje halen ;)

Groeten,
Christohpe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 30 okt 2010 22:15

Hey

Ik laat mijn canna's ook gewoon in de grond steken met een dikke laag hakselhout erover (30-40cm).
En dit gaat goed. Mijn canna's in de volle grond kwamen dit jaar zelfs sneller op gang als de knollen in de serre.

Bij een kennis hier in de buurt overleven de musafolia's ook al 10 jaar in de volle grond.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 30 okt 2010 23:32

Met 40cm houtschors kan het niet mis gaan :D
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor shorty op 31 okt 2010 07:22

Christophe schreef:Met 40cm houtschors kan het niet mis gaan :D

ik heb ze ook in de vollegrond laten zitten en een dikke laag houtschors erover,en dan nog eens een isomobak erover.een experimentje.....we zullen wel zien.heb er ook uit gedaan ,maar ook wat laten zitten om te experimenteren..mvg shorty
shorty

9 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming