verlichting

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

verlichting

Berichtdoor bommetje op 11 aug 2011 19:15

Ik ben op zolder aan het verbouwen en ik wil een hoekje bij mijn 4pans dakraam voor de exoten creƫren.

Nu komt er wel redelijk wat licht door, maar is het genoeg... dat is de vraag.. Nu denk ik er over om een spiegel te plaatsen die het zonlicht weerkaatst. Is dit goed of krijgt hij dan niet het juiste licht? Denk het wel, maar wil het zeker weten.

Een ander en duurder alternatief is gebruik van groeilampen. Wat raden jullie mij aan?

Indien ik beter groeilampen kan gaan gebruiken, dan kan ik nu nog stroompunten aanbrengen.. vandaar nu de vraag :D

gr edward
bommetje

26 bedankjes

Re: verlichting

Berichtdoor Christophe op 11 aug 2011 19:30

Met grote UV groeilampen zou ik nu niet werken :D

Spiegels kunnen misschien wel helpen, maar is dit niet een beetje te veel van het goede? :) Ik merk wel dat mijn plant die in de hoek staat van 2 witte muren verbazend sneller groeit dan de andere bananenplanten, omdat deze het zonlicht eerder weerkaatst dan absorbeert. Dus als je daar nog rekening mee kan houden, doe gerust! :thumb_up:

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: verlichting

Berichtdoor bommetje op 11 aug 2011 19:55

het gaat puur om het overwinteren. Alles staat nu nog in de regen ;-)
bommetje

26 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming