Verwarming in tuinhuis (doen of dom?)

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Verwarming in tuinhuis (doen of dom?)

Berichtdoor Palmtuin op 04 feb 2012 11:33

De meeste palmen staan nu in de blokhut in de tuin, dat schil alvast een paar graadjes, maar vriezen kan ik niet verhinderen bij deze temperaturen.

Is het slim om een verwarming in het tuinhuis te plaatsen voor de koude, of doe ik daar meer slecht dan goed mee? Temperatuurshock ofzo? ('s nachts zou ik ze ook uit doen vanwege brandgevaar :) )
Laatst bijgewerkt door Palmtuin op 04 feb 2012 11:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Palmtuin

2 bedankjes

Re: Verwarming in tuinhuis (doen of dom?)

Berichtdoor Klaas-Jan op 04 feb 2012 11:47

Waarom niet? Je kunt zorgen dat het er vorstvrij blijft of op 5 graden houden. Is het er erg koud dan voer je de temperatuur op van vorstvrij naar zo'n 5gr, ligt er natuurlijk wel aan welke planten je daar overwinterd. Dan heb je geen temperatuurshock hoor.
Ik heb een grote Cycas Revoluta met paar dagen -5gr ook naar binnen gehaald en bij mij is het 6/8gr in de blokhut/kas. Moet geen probleem geven.

Succes!
Klaas-Jan

34 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 04 feb 2012 11:53

Geen slecht idee,heb zelf ook een elektrische kachel in de kas staan die alles op +0,5 houdt.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 feb 2012 14:02

Een veilige bijverwarming is nooit slecht he. :) Gewoon vorstvrij houden en je palmpjes zullen je zeker dankbaar zijn ;)
Maar hoe hard vriest het juist in je blokhut en welke palmen staan er juist in ? Komt er ook genoeg licht binnen (ramen) ? Allemaal factoren die helpen naar een beter antwoord op je vraag ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming