Hier dan wat foto s van mijn meisje//hopelijk heeft ze genoeg girl power om te overleven Wat denken jullie //mijn andere kleine palmen zien er slechter uit. Doei
Bijlagen
veel beschadigd blad /door wind/en vorst /maar zie ook groen
De oude bladeren zijn alleen verloren maar het nieuwe blad en speer zien er goedd uit, die gaat het wel halen. Binnenkort goed bemesten en veel water geven tijdens de groei en dan staat ze er staks weer mooi bij.
Mooi hoor, zien we ze eindelijk eens zonder jas Inderdaad zoals Ro zegt, dat komt wel goed hoor, tegen deze zomer staat er terug al een mooie kroon op De lelijke bladeren nu nog niet snoeien, wacht even tot er al terug wat nieuw blad op staat. In April goed bemesten en op warme dagen veel water geven. Geniet ervan...
Heren .//Ro/Waterboyke Dank jullie voor reactie en advies/hoop dat jullie gelijk hebben denk het zelf ook . Heb wel in de rats gezeten hoor ze staat n.l. vanaf oktober 2011 bij mij in de volle grond beetje laat maar gaat goed komen ..liefde en aandacht doet wonderen heb al bloedmeeel en koemest gegeven . Doei
Wat een mooie boom, jammer van het blad maardat komt wel goed! Hoop dat je nog heel veel plezier mag hebben van dit pracht exemplaar. Hoe groot is die eigenlijk?
je bent denk ik de enige die zijn palm een naam heeft gegeven.... Maar ze is een flinke meid! Mag ik vragen waarom je gelijk zijn joekel hebt gekocht voor je tuin?? Ik zou zelf een wat kleinere hebben gekocht, groeien doen ze toch wel, nu wordt hij al heel snel te hoog en te groot voor je tuin, gok ik. Maar ieder zijn ding. Terug naar je vraag. Ik weet wel zeker dat die het gaat redden, al onze trachy's zien er zo uit. In 2010 hebben wij eind september 4 joekels van 5 à 6 meter verhuist en begin december viel toen gelijk een strenge winter in, 1 palm had speerrot, de rest is er goed doorheen gekomen. Dus jouw dame gaat het ook zeker wel redden
Corrine , Vind dit forum geweldig,dat bedoel ik nu we kunnen delen in onze ervaringen. Heb een grote gekocht omdat ik droomde van een tropische tuin en een ongeduldig tipetje ben.,maar ook omdat ik jarig was een nieuw oud huis heb gekocht die palm is dus voor mij ook een symbool .Ik moest er een boom planten en het werd dus die palm ze gaat het redden en die van jouw ook hoor zolang er een groen hart in jezelf en de palm zit heb ik er vertrouwen in. liefs doei
Ik snap het! en jep dit forum is ook bijzonder leuk en leerzaam! zo hoeven we niet allemaal het wiel nog een keer uit te vinden Veel succes met je prachtige palm en dat je de nieuwe aanwinsten van zaterdag maar een mooi plekje mag gaan geven!
Je bent niet de enige die de bomen een naam geeft hoor, ik doe dat ook, maar ik geef ze de naam van diegene van wie ik de plant gekregen heb... zo heb ik bv. een Brahea die Robin noemt.., en een boomvaren noemt Guy.. en zo kan ik nog doorgaan.