Hallo allemaal,
Het is misschien nog wat vroeg in het jaar om hier over na te denken maar ik wil mij er alvast op voorbereiden voor a.s winter 2013! Afgelopen winter ben ik er achter gekomen dat mijn tuinhuis niet geschikt is om palmen of andere twijfel vorstgevoelige planten te overwinteren. Aantal bananen/boomvarens heb ik overwinterd op de zolder van mijn oma.
Dit jaar zal ik het het op tijd op orde moeten hebben want anders ben ik te laat. Ik ga er vanuit dat de musa's, ensete's, mussella's, alocasia en colacasia flink zullen groeien in de volle grond. Ook daarvoor heb ik ruimte nodig en dat gaat niet lukken in huis.
Verschillende palmen waaronder een 2,5m hoge Archontophoenix alexandrae zal ik echt plaats moeten vinden waar deze niet in de weg staat en vorstvrij (en liefst rond de 10 graden). Ook een nieuwe olijf lijkt mij niet geschikt om op kamertemperatuur over te houden.
In huis gaat dit echt niet lukken, dit jaar is alls groter en mijn ouders zullen hier zeker een stokje voor steken..
Ik heb gehoord van een OranjerieVereniging over een overwinterplaats in een kas o.i.d. Of zal ik contact moeten zoeken met vorstvrije kascomplex in de buurt?
Op hoeveel kosten moet ik rekenen?
Hoe gaat dit in zijn werk?