overwinteren onder een veranda

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

overwinteren onder een veranda

Berichtdoor Flevo Palms op 31 aug 2012 13:08

Beste Palmvrienden,

Na 2 hele koude winters en een paar overleden palmen heb ik dit jaar een veranda genomen o.a. zodat ze droog kunnen overwinteren .

Maar wie heeft er ervaring met palmen overwinteren onder een veranda ??
Hoeveel graden verschil kan dat zijn tussen buiten en onder een veranda ??
Heeft dit ook nog speciale aandacht nodig ?? want droog staan is niet genoeg denk ik.

De palmen die ik hier neer wil zetten zijn : Phoenix Canariensis, Trachycarpus Fortunei en een Olijfboom.

de andere zijn nog klein genoeg om te overwinteren op zolder of maak ik ze daardoor juist zwak ??

Iemand tips ???

Alvast bedankt
Bijlagen
P8300004 (640x400).jpg
P8300004 (640x400).jpg (122.55 KiB) 2093 keer bekeken
Flevo Palms

0 bedankjes

Re: overwinteren onder een veranda

Berichtdoor pascal op 31 aug 2012 14:29

onder een veranda is zeker beter dan onder de blote hemel... zal maar een paar graden zijn maar het is er ook droger.

Of dit genoeg gaat zijn voor die canariensis betwijfel ik echter
pascal

1 bedankjes

Re: overwinteren onder een veranda

Berichtdoor ick op 31 aug 2012 17:13

Als het niet gaat vriezen is het een perfecte overwinteringsplaats, maar ik vrees dat dat gezien de laatste winters een utopie is...
Je zou de veranda met noppenfolie kunnen inpakken in tijden van (aanhoudende) vorst.
Het is ook een goed idee om je planten in de winter van de koude stenen grond te halen door er een plaat piepschuim onder te leggen en de potten alvast in te pakken in een paar lagen noppenfolie.
Mocht het echt gaan vriezen dan vermoed ik dat deze maatregelen niet afdoende zullen zijn en je tijdelijk zult moeten bijverwarmen. Maar dat kan dan makkelijk, omdat de veranda dan al dicht is.

Lijkt me heel fijn, het hebben van een veranda. Zou me een hoop gedoe schelen met het opbouwen van mijn jaarlijkse vluchtelingenkamp...

groet, rick
ick

71 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming