bestelling bij Floribunda

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Rob op 22 jul 2015 21:35

Say a prayer....als er ambtenaren in het spel zijn... :fluiten: .

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 22 jul 2015 23:32

Heb het zelf al meegemaakt met een zending zaden en bloembollen die ik besteld had bij Fine Bush People in Zuid-Afrika. Mijn zending is ook bij de belgische douane blijven plakken en nooit tot bij mij geraakt, zonder valabele uitleg en als je telefoneerde werd je van het kastje naar de muur gestuurd en was het steeds een andere dienst die je moest contacteren.
Ik heb er reeds lang mijn buik van vol en ben daarom niet meegegaan met jullie bestelling, alhoewel het aanbod verlokkelijk was. Maar ik vrees voor jullie zending . Of het nu belgische of nederlandse douane betreft , het zijn allemaal dezelfde pennelikkers en ik zou er niet van schrikken mochten er een paar mooie plantjes in één of ander "douanetuintje" terecht komen.
Ik wens jullie veel moed, maar ik vrees voor de zaak.
Wilfried
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor draco op 23 jul 2015 01:25

Kai schreef:
draco schreef:Tja voor die ± € 13 servicekosten gaat Postnl zich natuurlijk niet uitsloven bij de douane. Een supplementenpakket uit de VS deed er 5 weken over om bezorgd te worden. DHL had voor een vergelijkbare bestelling 3 werkdagen nodig zij het tegen een hoger tarief. Overigens wacht ik nog op een zending van Boldootcom welke maandag werd afgezonden :D

Hoi Han,

Postnl en de douane zijn 2 verschillende dingen.

Het zijn in dit geval de douanebeambten die ons hier het leven zuur maken.
Dit zijn ambtenaren die volgens strikte procedures werken. Alles wat ze moeten doen staat wel ergens in een procedure omschreven, maar als er iets even niet precies in een procedure staat, of er is twijfel of procedure a of procedure b van toepassing is of de procedure van toepassing kan niet gevonden worden, kan er een besluiteloosheid ontstaan die 30 dagen mag duren.

Postnl daarentegen is een echt bedrijf wat met echte concurrentie te maken heeft en waar werkelijk mensen echt aan het werk moeten om het bedrijf boven water te houden. Ofwel je bestaansrecht als werknemer. Een oerwoud aan procedures en bureaucratie zou dermate vertragend werken dat het bedrijf geen week overeind zou blijven. Wanneer het pakket eenmaal in handen van postnl zou zijn, is het de volgende dag hier op de stoep.

Zucht...

Dit beantwoord niet mijn vraag waarom DHL er wel in slaagt om een zending van overzee binnen enkele werkdagen af te leveren. Het betrof in mijn geval weliswaar geen levende waar, maar toch....
Het tijdsverschil tussen $ 4 verzendkosten (aflevering Postnl) en $ 8 (DHL tracing & tracking) bedroeg bij herhaling ruim 4 weken met vergelijkbare bijkomende kosten voor de inklaringsprocedure bij de douane. Het door Postnl gehanteerde gesprekstarief per minuut voor informatie is ook niet bijster klantvriendelijk. Op zoek naar mijn verwachte binnenlands pakket en een eventuele verklaring voor de onbekende vertraging lees ik het volgende: "In dit postcodegebied worden uw post en pakketten bezorgd met de kwaliteit die u van ons gewend bent." :lol:
Ik wens jullie in ieder geval een snelle verlossing van deze knellende onzekerheid :thumb_up:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 23 jul 2015 08:19

HEEL vervelend voor jullie jongens, echt klote.
Maar aan de andere kant, is het wel begrijpelijk dat zendingen vanuit die kant van de aarde geselecteerd worden.

Er wordt nogal eens wat extra's meegezonden vanuit dit soort gebieden.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Kai op 23 jul 2015 14:49

Ik zal jullie maar weer even op de hoogte brengen van mijn telefonische avonturen van vandaag, al is het alleen maar om wat leesvoer te hebben tijdens het lange wachten...

Ik had me vanochtend voorgenomen om het vandaag maar weer eens over een andere boeg te gooien en in plaats van postnl te bellen, ditmaal de douane. Het standaard belastingdienst douane nummer.
Het duurde "relatief" kort voordat ik een werkelijk persoon aan de lijn kreeg en ik begon met het uitleggen van de situatie. Na 1,5 zin werd ik onderbroken door downsyndroom-achtige stem met "DAT IS NIET WAAR! DAT IS NIET WAAR!". Een kort moment was ik met stomheid geslagen (letterlijk). De man doelde op het deel van mijn verhaal waarin ik vertelde dat het pakket bij de douane stond. Blijkbaar gebruikte gebruikte ik niet geheel de juiste bewoording want, zo legde de niet zo vriendelijke en geirriteerde man mij uit, "Het pakket ligt niet bij de douane, het ligt bij postnl." Van een korte stilte heb ik gebruik gemaakt om mijn zin te corrigeren en verder te gaan met mijn verhaal dat de douane bezig is met een inspectie (buiten beschouwing gelaten waar deze inspectie nou precies plaatsvind) en dat deze informatie afkomstig is van postnl.
Zo hebben we nog wat heen en weer gepraat, of laat ik zeggen: zo werd ik nog een aantal keren afgekapt en de verwijzing om informatie op te halen bij postnl en niet de douane was duidelijk. Wat de man nog wel losliet was dat zulke inspecties op pakketten altijd gebeuren in het bijzijn van een medewerker van postnl. Dus postnl moet mij hier meer over kunnen vertellen...
Deze laatste opmerking vond ik wel interessant en heb ik mijn achterhoofd gehouden toen ik toch nog maar weer eens postnl opbelde.
Gesprek 1 postnl:
…er zijn nog 12 wachtenden voor u, blijft u aan de lijn u wordt blabla…
…er zijn nog 8 wachtenden voor u (mooi, dat schiet op)
…er zijn nog 6 wachtenden voor u (ok… ok…)
…er zijn nog 9 wachtenden voor u (wait what?)
…er zijn nog 13 wachtenden voor u (ja dááág!!) klik!

Gesprek 2 postnl:
…er zijn nog 16 wachtenden voor u (nou dat begint al lekker…)
…er zijn nog 21 wachtenden voor u (ja dááág!!) klik!

Gesprek 3 postnl:
…”Goedemiddag met Troelieboelie van der hottemetootie postnl servicedesk, wat kan ik voor u doen?”
Ik had eindelijk iemand aan de lijn, zo moeilijk was het tot vandaag nog niet geweest! Ik ben de situatie weer gaan uitleggen en dat ik graag wat meer informatie over de status van de zending zou willen dan wat ik online krijg met de t&t code. Deze dame bleek behulpzaam genoeg om verder dan haar bureau te informeren, maar kon me na terugkomst niet meer vertellen dan ik al wist. Toen heb ik haar verteld dat de douane me verteld heeft dat er altijd een postnl medewerker aanwezig bij de inspecties en dat er dan toch echt een collega van haar moet zijn die er meer over weet te vertellen. Ik legde haar vervolgens uit dat de reden dat ik hier over bel en het pakket zsm wil ontvangen is vanwege de inhoud (levende planten) en dat als de 30 dagen aangehouden wordt ik straks voor een kleine 1000 euro planten in de groencontainer kan flikkeren. Dat begreep ze en ze zou ervoor zorgen dat dit onder de aandacht zou komen bij de inklaringsafdeling met het verzoek om dit pakket met spoed en prioriteit te behandelen. Daar heb ik haar grondig voor bedankt en ik kan verder alleen maar hopen dat het enig effect heeft. Voor deze voorkeursbehandeling hebn ik haar al mijn contactgegeven moeten geven dus het lijkt erop dat ze wel oprecht iets ermee ging doen…
Tot zover…
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Kai op 23 jul 2015 18:00

Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 2:26 pm on July 23, 2015.

Het ziet ernaar uit (tenminste dat wil ik maar al te graag geloven) dat men direct na mijn telefoontje met ons pakket aan de slag is gegaan...
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor peter op 23 jul 2015 18:29

Laten we nu hopen Kai.
Al is het voor mijn toch al te laat voor de vakantie ,maar dat regel jij verder
Ik volg het op de voet en ik duim dat ze morgen of zaterdag bij jou in amsterdam voor de deur staan
Ze staan nu al een week op schiphol toch?
Als de planten niet meer leven hebben we toch mooi iemand in hawai geholpen en in in griekenland,die krijgen toch al genoeg van ons
succes morgen en zorg dat je ook eten en drinken bij je hebt als je onder deur ligt te wachten op het pakket .Je zult zien dat je even weg ben om iets te eten ze net komen en weer weg rijden
:thumb_up:
Peter
peter

19 bedankjes

Berichtdoor Kajsa12 op 23 jul 2015 21:17

Ik bewonder je doorzettingsvermogen, Kai. :thumb_up:

Tegen een muur van bureaucratie is het moeilijk opboksen.
Ik vraag me vraag me weleens af wat er zich in de hoofden van zulke mensen afspeelt; of er zich überhaupt wel wat afspeelt. :?
Groeten Henri
Kajsa12

13 bedankjes

Berichtdoor Kai op 23 jul 2015 22:22

Door het oog van de naald... Bezorgmoment is morgen, mijn vrouw is thuis en kan het in ontvangst nemen. De kosten die bij bezorging betaald moeten worden (inklaringskosten) zijn iets boven de 200 euro. Deze zal ik weer op de gebruikelijke manier verdelen, dan blijft er niet zoveel van over pp.
Ik heb toch niet voor niks zoveel aan de telefoon gezeten, ik ken het wachtmuziekje van het postnl telefoonnummer inmiddels uit mijn hoofd...
Laten we hopen dat de schade beperkt is gebleven!
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 23 jul 2015 22:24

Springt een gat in de lucht! :thumb_up:

Nu hopen dat de schade meevalt!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties