Internationale tuinbeurs in het park van Beervelde..

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Internationale tuinbeurs in het park van Beervelde..

Berichtdoor roosje op 11 okt 2012 21:11

Komende weekend is het terug de internationale tuinbeurs in het park van Beervelde. Zeker de moeite met meer dan 200 standhouders.. Inkom 10 euro en kinderen tot 14 jaar mogen gratis binnen...
Beervelde ligt dichtbij Gent in Oost-Vlaanderen en is gemakkelijk te vinden omdat het kortbij de afrit Beervelde - Lochristi ligt op de E17.. Een aanradertje en gewoon eens een dagje uit tussen alle soorten planten en decoratiemateriaal en andere tuinartikelen..
Enig nadeeltje is dat het volledig buiten te doen is dus aangepaste kledij is zeker nodig...
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: Internationale tuinbeurs in het park van Beervelde..

Berichtdoor cedric013 op 11 okt 2012 21:41

Ben zoals elk jaar, 2 maal per jaar van de partij! :D nu ook hopelijk, met een barstje in de voet (:
Tropische plantengek :D
cedric013
 
Berichten: 456
Geregistreerd: 26 apr 2009 20:48
Woonplaats: Wetteren (Oost-Vlaanderen)
3 bedankjes

Re: Internationale tuinbeurs in het park van Beervelde..

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 12 okt 2012 01:32

Is dit steeds een zeer druk gedoe ? En is het ook wat de moeite qua exotische planten ?
Bedankt voor de tip Roosje, misschien dat ik ook wel eens ga kijken maar ze roepen regen af voor komend weekend... :(
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Internationale tuinbeurs in het park van Beervelde..

Berichtdoor Gerrit Graat op 12 okt 2012 20:01

Vandaag geweest ,het is echt de moeite waard om 184 km te rijden vanuit Haps
Exotische plante kramen hebben we maar 3 gezien ( Canna Banana- Andews Garden en nog een.
Ik heb er 3 winter harden orchideeen gekocht.Nanelijk Bletiia orhracea.

Gerrit
www.lentefairhaps.nl
Gerrit Graat
 
Berichten: 202
Geregistreerd: 06 feb 2010 13:41
Woonplaats: Haps
12 bedankjes

Re: Internationale tuinbeurs in het park van Beervelde..

Berichtdoor roosje op 14 okt 2012 22:25

Ben vandaag ook geweest, met zo'n een zonnig weertje was het hééél druk. Vorig jaar was er wel meer aanbod wat betreft exoten, heb geen enkele mooie bananenboom of andere mooie palmen gezien. Wat mij opviel dat er veel albizzia's te koop stonden... Zeker 20 tot 30 stuks bij verschillende verkopers.. Als exotenliefhebber valt het een beetje tegen ofwel is dat omdat we de meeste gewone exotische planten al hebben en is het moeilijker om iets nieuw te kunnen vinden. Het kan ook zijn dat ik bewust mijn geldbeugel dicht gelaten heb om het te spenderen op de exotenbeurs bij canna banana hé.. :lol:
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: Internationale tuinbeurs in het park van Beervelde..

Berichtdoor Gerrit Graat op 15 okt 2012 19:42

Roosje ik kan het heel goed begrijpen dat er zo'n weinig aanbod was. Ze hebben 2 slechte winters
gehad dus hebben niets ingekocht,en daarbij komt nog dat alle exotische liefhebbers alles onderling ruilen.De stanhouders/kwekeijen horen en weten dit ook.Exotischeplanten zijn een mode verschijnsel net als eerst fuchsia's geraniums-passiflora enz.en het wordt steeds moeilijker om iets apart te vinden.

Gerrit
www.lentefairhaps.nl
Gerrit Graat
 
Berichten: 202
Geregistreerd: 06 feb 2010 13:41
Woonplaats: Haps
12 bedankjes


Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten