vraag betreffende attachments (foto's)

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

vraag betreffende attachments (foto's)

Berichtdoor Jossie op 07 nov 2014 16:06

Beste palmvrienden,

Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie vragen om advies en hulp bij mijn dagelijks werk.
Ik ben werkzaam als verantwoordelijke voor de palmen op een grote exotische tropische tuin in Ibiza. In de tuin staan zo'n 2500 palmen in een twintigtal varieteiten. Ik ben me name bezig met preventief behandelen van de soorten phoenix canariensis, phoenix dactylifera en washingtonia robusta en filifera. De behandeling is gericht op het voorkomen van aantasting en/of schade door de rode palmkever (Ryngophorus ferrugineus). De behandeling bestaat uit exotherapie (bladerdouche) en endotherapie.

Zeer regelmatig loop ik tegen vragen en problemen aan waarvoor ik onvoldoende kennis en ervaring beschik. Daar in mijn ogen niets gaat boven aanschouweljjk onderwijs zou ik graag fotos plaatsen om uw mening en advies te vragen. Hoe plak ik een foto in mijn bericht. Beste groeten aan alle palmvrienden vanaf Ibiza. Jos.
Jossie

0 bedankjes

Re: vraag betreffende attachments (foto's)

Berichtdoor draco op 07 nov 2014 18:24

Welkom Jos, we zien de foto's graag hier verschijnen. Ik ben wel jaloers op je baan daar, gelet op de schrale koude wind die hier nu het weerbeeld bepaalt.
Er is een speciaal programma beschikbaar om foto's te geschikt te maken voor plaatsing op het forum. Zelf exporteer foto uit mijn bibliotheek en verklein ze daarbij tot het vereiste formaat onder 300 KB als ik het goed heb. Daarna kan de foto als bijlage worden toegevoegd.

zie voor verdere informatie viewtopic.php?f=24&t=15295

groet
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 07 nov 2014 23:38

Hoi Han, ik neem aan dat je de foto's van Iphoto bedoeld, dat doe ik ook, echter hoef je zelf niets te verkleinen dat gebeurt automatisch!

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Ijah op 08 nov 2014 00:57

Hey Jossie ,

Je kan je foto's ook makkelijk extern uploaden via een site als http://www.dumpyourphoto.com
Geen registratie nodig , geen kosten , direct klaar !

Stap 01 : Ga naar bovenstaande link en klik "Choose File"
Je eigen verkenner opent en je selecteert je bestand naar keuze

Stap 02 : Je foto is geupload en je krijgt een aantal links.
Scroll indien nodig even naar onder en selecteer daar "Advanced links"

Stap 03 : Kopieer de link rechtsonderin ( UBB Image ) en plak die in tekst die je hier aan 't typen bent ( of klik op COPY ernaast en plak 'm dan in je tekst ). KLAARRR !!

Afbeelding

Afbeelding

In je tekstvenster hier ziet dit er als volgt uit :
( de 2 links onderaan zijn de links naar de 2 foto's die je hierboven ziet )

Afbeelding

Klik terwijl je hier je post schrijft af en toe even op "Voorbeeld" zodat je kan zien hoe je post eruit komt te zien zodra je deze ook werkelijk plaatst. Kan je meteen zien of je plaatjes kloppen en je eventuele links en opmaak werken.

Succes met je uploads ( kan niet missen ) , en veel antwoorden en wijsheid gewenst middels dit forum.

Greetz Ijah ;)
Ijah

1 bedankjes

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel