Ervaringen accu grasmaaier

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Ervaringen accu grasmaaier

Berichtdoor TheLizard op 06 maart 2015 10:35

Ons gazon is nogal lastig te maaien (heb nu een zware benzine maaier), veel smalle slingerende stukken, hoeken, schuine slootrand enz. Een crime dus om te doen met een motor maaier. Nu zag ik dat er ook elektrische maaiers bestaan die op een accu werken. Bosch en Gardena hebben een aantal mooie in het programma.

Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt mij eigenlijk wel wat. Ik het tuincentrum heb ik de kooimaaier van gardena even in handen gehad en dat ziet en voelt wel heel goed. Grootste vraag is hoeveel m2 kan je er nou echt mee maaien (fabrieksopgave is natuurlijk altijd veel te hoog) en heeft zo'n ding wel voldoende kracht, ook als het gras wat langer is.

Als iemand input heefft dan hoor ik het graag want die dingen zijn niet goedkoop.
TheLizard

6 bedankjes

Re: Ervaringen accu grasmaaier

Berichtdoor Tosaman op 07 maart 2015 20:08

Deze heb ik afgelopen zomer gebruikt. Is weliswaar geen accu maaier, maar hij maait alles aan flarden.
http://www.tuin-tools.nl/motormaaier/sn ... 18561.html
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor TheLizard op 08 maart 2015 08:55

:D iets te groot voor mijn gazon.

Niemand ervaring dus?
TheLizard

6 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 08 maart 2015 14:27

Gebruik je al een kantenmaaier met motor? Daar doe ik hier eerst alle hoeken en kanten mee, daarna is het grasmaaien een fluitje van een cent en alles is meteen mooi afgewerkt, en je hebt dan ook geen kabel nodig. Misschien ook een optie?
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor TheLizard op 10 maart 2015 11:08

Ik heb een elektrische kantenmaaier met kabel. Maar dan nog is het met de benzine maaier een aardige klus.

De benzinemaaier is trouwens aan vervanging toe, ik moet dit voorjaar dus echt iets anders hebben. Ben er nog niet uit.
TheLizard

6 bedankjes

Berichtdoor Krisser op 10 maart 2015 12:09

Bij aanschaf van m'n elektrische maaier (kabel) vorig jaar ook getwijfeld voor één met accu.
Dit werd me door de verkoper (speciaalzaak maaiers e.d.) afgeraden, daar ik al een aardig oppervlak aan gras heb (te klein voor een benzine, te groot voor een accu).
Batterij zou snel leeg zijn en was een aankoop van een extra accu zeker nodig.

Ook zei die man me zeker elke week minimum eenmaal af te rijden, want als het gras wat te hoog komt te staan gaat de maaier er moeilijker door = snelle lege accu.

Dus dan maar een elektrische maaier met kabel aangeschaft.
Follow your bliss.
Krisser

82 bedankjes

Berichtdoor TheLizard op 11 maart 2015 10:12

dat zijn dus precies de dingen waar ik al een beetje bang voor was. bedankt voor de info
TheLizard

6 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 14 maart 2015 18:53

Toch prefereer ikzelf alles op benzine: de zitmaaier, de bosmaaier, de kettingzaag en de gewone grasmaaier zijn bij mij allemaal op benzine. Geen gehannes met lange verlengsnoeren, geen verlengsnoeren die per ongeluk tussen draaiende delen kunnen komen, noem maar op.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 14 maart 2015 23:05

Ik verkoop niet voor mezelf maar voor een Winkel accumaaiers en idd reken op 45 min. Werktijd daarom dar wij altijd aanraden om een 2de accu bij te nemen. Ik denk dar het zowizo niet aangeraden is im je gras hoog ze loatn worden. Indien te hoog hoogste stand en dan lagere stand grtz
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 15 maart 2015 01:25

Idem hier Tosaman,
Ik heb 10 jaar geleden een nieuwe honda maaier gekocht van +/- 1100euro met lichte kunststof kast, koppeling op het mes en in veel stapjes regelbare treksnelheid, echt een plezier om mee te werken, als je elke week een dik uur of langer loopt te maaien dan is zo'n ding echt zalig. Start en bolt nog steeds als nieuw.
Ook heb ik toen een graskantenmaaier met motor gekocht van stihl, het goedkoopste model met gebogen buis, krachtig, grote maaicirkel en eenmaal eraan gewend, kan je hier zeer vlug mee werken.
In het begin hap je nogal makkelijk in het zand als je er nooit mee gewerkt hebt :) Ook deze start en bolt na 10jaar nog steeds als een klokje.
Het zijn niet de goedkoopste machine's, maar dat haal je er wel uit op lange termijn, en het is ondertussen ook een zaligheid om mee te werken.
Heb ook nog een motorhaagschaar, kettingzaag en zware bosmaaier van stihl, starten allemaal als nieuw!
En het is niet dat ze maar ene keer per jaar gebruikt zijn geweest hoor!
Dit is niet om reklame te maken ofzo maar ben hier echt heel tevreden van en wou dit even delen.
Sub T

138 bedankjes

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel