Tuinbewoners - dieren gespot

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Tuinbewoners - dieren gespot

Berichtdoor turtleboy op 19 jan 2020 22:01

Diverse vogels ,egels marters kikkers padden salamanders en een vos die het egel voer komt opeten. :lol:Lowieke de vos staat op film had een camera opgehangen met sensor.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

56 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 20 jan 2020 14:01

p e t e r schreef:
Ik heb een strook bamboe staan dat bewoond wordt door een hele zwerm spreeuwen - mussen en bosduiven.

Een tijdje geleden heb ik een foto genomen van de zwerm spreeuwen en een poging gedaan om deze te tellen. Ik kom rond de 240 vogels uit, vermoedelijk komen daar nog een deel bij alvorens ze de bamboe induiken. Deze gaat goed bemest worden deze winter.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

431 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 21 jan 2020 18:13

Is goed als je fruit rijp is, moet je zelf niet plukken....
Achter onze tuin is een paardenweide met onlangs maar liefst 175 kraaien en kauwtjes.
kan ze niet elke dag tellen, soms ziet de weide zwart en soms zie ik ook wat gras.....

groetjes danny
danny2

137 bedankjes

Berichtdoor batdah op 22 jan 2020 02:22

Ik heb afgelopen zomer een bloemenweide ingezaaid....ca 600m2, toen de meeste bloemen plaats gemaakt hadden voor zaden zaten de vogels er met honderden tegelijk.....als ik in de buurt kwam vlogen honderden tegelijk op....wat voor vogels weet ik niet....mijn kennis op dat gebied is laag...mijn vrouw weet precies wat er fladdert en leer iedere keer weer bij..

Voorts hebben wij konijnen, muizen, ratten, fazanten en mangoest gespot...vandaag zelfs een losgebroken hond....geprobeerd te vangen...maar het beest begon te grommen(niet mijn afdeling , mijn naam is niet gaus ;) ).dus toen maar weggejaagd....want gebeten worden nee bedankt...en dan nog de kat van de buren die overal en nergens is..
batdah

90 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel